سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رمضان‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مسئولان روند اسلامي شدن در دانشگاه‌ها را پيگيري کنند

معاون سياسي بسيج دانشگاه علم و صنعت گفت: مسئولان بايد با اتخاذ راهکارهاي مناسب روند اسلامي شدن در دانشگاه‌ها و وحدت ميان حوزه و دانشگاه را پيگيري و از حضور اساتيد سکولار با انديشه‌هاي غربي در دانشگاه‌ها جلوگيري کنند.

ميلاد رمضان‌پور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، پيرامون ضرورت وحدت ميان حوزه و دانشگاه اظهار داشت: برقراري ارتباط ميان اساتيد، کارشناسان، دانشجويان و طلاب حوزوي و همچنين بحث‌ و برررسي در مباحث مختلف نظري کمک زيادي به تحقق وحدت ميان حوزه و دانشگاه مي‌کند.

وي افزود: متاسفانه در فضاي دانشگاهي ارتباط با اساتيد و طلاب حوزوي به صورت سيستماتيک نيست و نمي‌توان دانشجو را از اين طريق از شبهات مختلف برطرف و از انحرافات موجود نجات داد و بايد اين مسئله را به عنون نقيصه برطرف كرد.

اين فعال دانشجويي گفت: وحدت ميان حوزه و دانشگاه به عنوان يکي از کليد واژه‌هاي مقام معظم رهبري مدنظر بوده و متاسفانه عدم برنامه‌ريزي مناسب و  کمبود نيرو باعث شده که در اين مسير  با مشكلاتي مواجه شويم چرا كه عدم ارتباط منطقي ميان اين دو گروه پاسخگو‌ي نيازهاي دانشجويان نيست.

وي برگزاري نشست و جلسات دانشجويي را به عنوان راهکار براي وحدت ميان دانشگاه و حوزه مطرح و تصريح کرد: با قوي کردن ارتباط ميان دانشجويان و کارشناسان مذهبي، حوزوي و طلاب مي‌توان به سمت پيشرفت در اين عرصه گام برداشت و در واقع بايد علاوه بر دانشجوياني که اين وحدت برايشان نوعي دغدغه ذهني به حساب مي‌آيد را در سطح کلان‌تري از جامعه دانشگاهي در ميان دانشجويان عمل كرد.

رمضان‌پور با اشاره به حضور اساتيد سکولار در دانشگاه‌ها و تاثير آن بر روند وحدت ميان حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: اگر در دانشگاه‌هاي علوم مهندسي، اساتيد سکولار حضور داشته باشند و عمده بيانات خود را صرفا بر مباحث علمي بگذراند مشکل‌ساز نيست ولي متاسفانه يکسري از اساتيد به نام اسلام انحرافاتي را به ذهن دانشجويان وارد مي‌کنند که خود اين مسئله مشکل‌ساز شده است.

وي بيان داشت: مسئولان بايد با حرکت نفاق‌گونه آن دسته از اساتيدي که با نام اسلام مي‌خواهند دانشجويان و جوانان را از مسير اصلي خود دور سازند مقابله كنند.

معاون سياسي بسيج دانشگاه علم و صنعت در پايان خاطر نشان کرد: مسئولان بايد با اتخاذ راهکارهاي مناسب روند اسلامي شدن در دانشگاه‌ها و وحدت ميان حوزه و دانشگاه را پيگيري  و از حضور اساتيد سکولار با انديشه‌هاي غربي در دانشگاه‌ها جلوگيري کنند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دانشجویان ، دانشگاه ، بسیج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.