سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

عزم مجلس حمايت از سرمايه گذاران و واحدهاي توليدي داخلي است

نماينده شهرستان هاي مراغه و عجب شير در مجلس اظهار داشت: عزم مجلس حمايت از واحدهاي توليدي و صنعتي و نيز سرمايه گذاران داخلي است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، مهدي دواتگري در جلسه كارگروه گردشگري شهرستان مراغه افزود: جمعي از نمايندگان مجلس طرحي را در جهت حمايت از توليد ملي و سرمايه گذاران واحدهاي صنعتي آماده و تقديم مجلس نموده كه به زودي بررسي خواهد شد.

وي با بيان اينكه حركت مجلس در زمينه اعطاي امتيازات ويژه به واحدهاي توليدي جدي است، تصريح كرد: كاهش 10 درصدي ماليات بر ارزش افزوده، كاهش نرخ بهره بانكي، بخشش ممنوع الخروجي و توقف بازداشت اموال برخي از بدهكاران مالياتي و توقف تحت شروط خاص اجراي برخي از محكوميت هاي مالي از جمله موارد ذكر شده در اين طرح به شمار مي روند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اين طرح را در راستاي حمايت از سرمايه گذاري خواند و خاطرنشان كرد: لازم است به صنعت و سرمايه گذاري بومي توجه ويژه اي شود.

دواتگري ضمن قدرداني از تلاش هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان در راستاي رشد چشمگير گردشگري و جذب سرمايه گذار به شهرستان مراغه، اظهار داشت: مراغه پتانسيل هايي دارد كه ديگر شهرها از آن برخوردار نيستند و بايد بر اساس همين ظرفيت ها همگي بايد براي توسعه اين شهرستان تلاش كنيم.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي نيز در اين نشست، با اشاره به طرح مجلس مبني بر حمايت از توليد ملي و سرمايه گذاران واحدهاي صنعتي، خواستار در نظر گرفته شدن گردشگري به عنوان شاخه اي از واحدهاي توليدي براي دريافت اين حمايت ها شد.

تراب محمدي با بيان اينكه ميزان سرمايه گذاري، بازدهي و پايداري شغل در گردشگري بسيار بالاست، اظهار داشت: گردشگري هم مي تواند شاخه اي از مراكز توليدي و صنعتي باشد و نبايد به اين حوزه غريبانه نگاه كرد.

گفتنی است، جلسه گروه کاری گردشگري شهرستان مراغه با حضور فرماندار ويژه اين شهرستان، نماينده مراغه و عجب شير در مجلس، رئيس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و جمعي از سرمايه گذاران اين شهرستان برگزار شد. /س

 

برچسب ها: عزم ، حمایت ، سرمایه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.