سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

دو استاد دانشگاه علوم دریایی خرمشهر پژوهشگر برتر خوزستان شدند

دبیر ستاد منطقه ای پژوهش آبادان و خرمشهر گفت: بر اساس اعلام ستاد استانی دو عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به عنوان پژوهشگران برتر استان خوزستان انتخاب شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، وحید یاوری در آئین بزرگداشت هفته پژوهش در محل دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر افزود: دکتر صفاهیه در گروه آموزشی و پژوهشی علوم پایه و دکتر دادالهی در گروه آموزشی و پژوهشی کشاورزی و منابع طبیعی توانستند عنوان پژوهشگران برتر خوزستان را از آن خود کنند.
وی اظهار کرد: همچنین شرکت پرشین آذین با مدیریت افشین موسوی دهموری به عنوان شرکت فناور برتر استان انتخاب شده که این شرکت نیز در مرکز رشد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در حال فعالیت است.

دبیر ستاد منطقه ای پژوهش آبادان و خرمشهر تصریح کرد: پژوهش، فناوری نظام ملی نوآوری و شعار آن و تولید ملی که نشات گرفته از رهنمودهای مقام معظم رهبری است در راستای حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی انجام می شود.

یاوری یادآور شد: تحقیقات تکمیلی نقش کلیدی و مهمی در پیشبرد علوم پژوهشی در کشور دارد.

وی از ترویج فرهنگ، ارتقای جایگاه پژوهش و فناوری، ارائه دستاوردهای پژوهشی و فناوری، تقدیر و تجلیل از پژوهشگران برتر و ارتقای ارتباط بین دانشگاه و صنعت به عنوان اهداف کلان مدیریت پژوهش کشور نام برد.

به گفته یاوری، توسعه پایدار نیاز به ارتباط بهینه بین صنعت و دانشگاه دارد که هفته پژوهش فرصت مناسبی برای ارتقای این ارتباط  است.

وی افزود: به منظور نهادینه کردن فرهنگ پژوهش، پرداختن به این فرهنگ در میان قشر جوان و نوجوان امری ضروری است.

یاوری اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار موجود در سال 2012 به همت پژوهشگران کشورمان، ایران به رتبه 14 پژوهشی در سطح بین المللی رسید./س


برچسب ها: استاد ، برتر ، دریایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.