سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

راه‌اندازی منطقه آزاد گردشگری در منطقه سیستان

فرماندار زابل خواستار راه‌اندازی منطقه ویژه گردشگری در منطقه سیستان شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، هوشنگ ناظری   در دیدار با مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در فرمانداری زابل اظهار داشت: نگاه ویژه دولت و توجه مسئولان به ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی منطقه بسیار مهم و ضروری است.
وی افزود: سرمایه‌گذاری و ایجاد شرایط لازم برای ورود افراد به حوزه میراث فرهنگی به منظور ایجاد اشتغال‌زایی پایدار، نقش بسزایی در توسعه پایدار منطقه داشته باشد.
فرماندار شهرستان زابل با اشاره به سابقه مطالعاتی متعدد در راستای میراث فرهنگی منطقه سیستان گفت: ایجاد منطقه آزاد گردشگری در منطقه سیستان یک امر ضروری بوده که نقش اساسی در اقتصاد منطقه دارد و روابط فرهنگی و اقتصادی 2 کشور همسایه ایران و افغانستان را توسعه می‌دهد.
ناظری با تاکید بر اهمیت راه‌اندازی منطقه آزاد گردشگری اضافه کرد: ایجاد این منطقه می‌تواند بزهکاری را کاهش داده و در امنیت و اشتغال پایدار منطقه سهم عمده‌ای داشته باشد.
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: آبرسانی بوسیله لوله برای استفاده شرب گردشگران منطقه شهر سوخته یک امری ضروری است و می‌طلبد که اقدامی سریع در این زمینه صورت گیرد.
ملک سنجرانی ادامه داد: راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی، گسترش واحد‌های بین راهی، راه‌اندازی موزه مشاهیر زابل، راه‌اندازی کمپینگ گردشگری زابل، گسترش تاسیسات گردشگری در کوه‌خواجه از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان در سال آینده در منطقه سیستان است که با جدیت در حال پیگیری و اختصاص اعتبارات لازم هستیم./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.