سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ دبير اول كميسيون فرهنگي مجلس خبر داد

3 هزار دلار ارزآوري به ازاي ورود يك گردشگر سلامت به ايران

دبير اول كميسيون فرهنگي مجلس گفت: به‌طور ميانگين به ازاي هر بيماري که وارد کشورمي شود، حداقل سه هزار دلار ارزآوري ايجاد مي شود


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، لاله افتخاري در آستانه برگزاري سومين كنفرانس بين المللي گردشگري سلامت كشورهاي اسلامي اظهار كرد: با توجه به اين ‌که يک گردشگر درماني حداقل سه تا چهار برابر گردشگر عادي هزينه مي‌کند و همچنين با توجه به تعرفه‌هاي درماني کشور و خدماتي که ارائه مي‌شود، پيش‌بيني اين است که به‌طور ميانگين به ازاي هر بيماري که وارد کشور شود، حداقل سه هزار دلار ايجاد ارزآوري مي‌كند.

وي ادامه داد: رونق گردشگري سلامت در خراسان‌رضوي سبب توسعه گردشگري و همچنين رونق اقتصادي در استان مي‌شود و مي‌توان با استفاده از منابع‌ طبيعي درماني كه خراسان‌رضوي دارد در جذب گردشگر سلامت تاثيرگذار باشد.

افتخاري خاطرنشان كرد: هدف اصلي برپايي اين کنفرانس‌ها، شناسايي ظرفيت‌هاي ملي با توجه به وجود پتانسيل‌هاي بسيار در کشور است.

دبير اول كميسيون فرهنگي مجلس خاطرنشان كرد: قطعاً خراسان‌رضوي با توجه به همجواري به کشورهاي شمال شرق كشور مي‌توان سبب افزايش سطح دانش پزشکي شود و همچنين با توجه به وجود جاذبه‌هاي طبيعي محل مناسبي براي عمده بيماراني كه از کشورهاي مسلمان و حاشيه خليج فارس مي‌آيند باشد.

وي عنوان كرد: توانمندي‌هاي بالقوه وسيع کشورمان در انواع مختلف گردشگري سلامت موجب شده تا سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به بهره‌برداري از اين بازار رو به رشد و رقابتي روي آورد و سبب توسعه و ارز آوري اين صنعت در كشور شود.

افتخاري با تاكيد بر جذب گردشگران سلامت از كشورهاي اروپايي و خاورميانه دور، اظهار كرد: رعايت مسائل ديني و اسلامي و اعتقادات پزشكان در ايران سبب جذب گردشگران مسلمان از كشورهاي ديگر مي‌شود و با اطلاع‌رساني مناسب مي‌توان در گسترش اين امر نقش مهمي را ايفا كرد.

دبير اول كميسيون فرهنگي مجلس بيان كرد: توسعه گردشگري سلامت در گسترش بودجه كشوري و تعاملات ارزي با كشورهاي ديگر تاثيرگذار است.

وي تاكيد كرد: گردشگري سلامت نياز بسياري به سرمايه‌گذاري بخش خصوصي دارد و دولت تنها به شكل حمايتي بايد در كنار اين صنعت ورود پيدا كنند و با اعتماد بخشي به مردم و ساير دستگاه‌هاي بخش خصوصي مي‌توان خدمات بهتري براي گردشگران سلامت مهيا كرد و در نتيجه ميزان جذب آنها را نيز افزايش داد.

گفتني است سومين كنفرانس گردشگري سلامت كشور هاي اسلامي 28 و 29 آذرماه سال جاري در بيمارستان فوق تخصصي رضوي مشهد مقدس برگزار مي شود. /س

برچسب ها: ارزآوری ، گردشگر ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.