سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

افزایش درد بیماران قلبی ، تنفسی ، رماتیسمی و مفصلی در فصل سرد سال

در فصل سرد سال درد بیماران قلبی ، تنفسی ، رماتیسمی و مفصلی به دلیل رطوبت هوا افزایش می یابد

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به اینکه وقتی رطوبت هوا بالا باشد میزان اکسیژن کم می شود، گفت: در فصل سرد سال درد بیماران قلبی ، تنفسی ، رماتیسمی و مفصلی به دلیل رطوبت هوا افزایش می یابد و گرم نگه داشتن محیط و عضو آسیب دیده به بیماران مفصلی کمک زیادی می کند و افراد از انجام ورزشهای سنگین خودداری کنند.

آگاه افزود: کاهش قدرت بدنی و خستگی از عوامل و نشانه های رطوبت است و هنگامی که رطوبت هوا زیاد می شود،عرق کمتر از سطح پوست تبخیر شده و در نتیجه احساس گرما و چسبندگی می کنیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران هم گفت: رطوبت نسبی مازندران حداقل 60 و حداکثر 95 درصد است و در مواقعی که باد گرم می وزد، رطوبت نسبی به 10 درصد هم می رسد

خانم امیری افزود:میزان بارش از غرب به شرق استان به تدریج کم شده و سالانه هزارو 300 میلیمتر بارندگی در رامسر و 500 میلیمتر در گلوگاه است و بیشتر رطوبت در شهرهای غربی و ساحلی استان مانند بابلسر به 100 درصد هم می رسد.

به گفته این کارشناس هواشناسی؛ مازندران بعد از گیلان رتبه دوم کشور را در بارندگی دارد و منطقه ای در غرب بندر انزلی که سالانه 2 هزار میلیمتر بارندگی دارد ، پرباران ترین نقطه کشور است.

دکتر رضوی پور، جراح ارتوپد نیز گفت: ماهانه 60 عمل جراحی ، تعویض و شکستگی مفاصل انجام می شود و کم آبی درد بیماران را تشدید می کند و گرم نگه داشتن محیط و عضو آسیب دیده و نوشیدن آب به مقدار کافی به بهبودی این بیماران کمک زیادی می کند.

دکتر غفاری فوق تخصص آسم و آلرژی افزود: رطوبت هوا باعث افزایش گرد و غبار و قارچ و در نتیجه آلرژی می شود و افراد از ورود به استخرها و حمام های گرم و بخار گرفته و مرطوب خودداری کنند و ورزش های سبک تا حدودی به رفع مشکلشان کمک می کند.

رکنی کارشناس ساختمان نیزگفت: برای ساخت مسکن ، معماری ، اجرا و طراحی مناسب موثر است وتوجه به درزها ، عایقها و ایزوگام کردن آنها در مسأله رطوبت مورد اهمیت است.

به گفته وی ساختمان های جدید بالاتر از سطح زمین ایجاد می شود و طبق ضوابط شهرداری ساختمان باید در منتهی الیه شمال ساخته شود.

بعضی از مردم هم از رطوبت هوا شکایت داشتند و صبح هنگام بیدار شدن کسالت و سنگینی دارند و معتقدند که با ورزش کرن کسالت آنها تا حدودی رفع می شود./س

برچسب ها: بیماری ، افزایش ، سرما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.