سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

بایدمیزان پساب آب شیرین کن های کشورهای حاشیه خلیج فارس به دریاکنترل شود

رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان گفت: میزان پساب آب شیرین کن های کشورهای حاشیه خلیج فارس نگران کننده و برای حفظ نظام زیست محیطی خلیج فارس باید کنترل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس محمد صدیق مرتضوی افزود: کشورهای جنوب خلیج فارس 194 آبشیرین کن نصب کرده اند که آب شور دریا را دریافت و پساب شورتر به خلیج فارس باز می گردانند.

وی گفت: طبق مقاله ای که در سال 2012 میلادی منتشر شده میزان پساب این آبشرین کن ها در سال دوهزار ، سه هزار میلیون متر مکعب بوده که باتوجه به روند افزایشی آن به 9 هزار میلیون متر مکعب در سال 2030 خواهد رسید.

رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان گفت: افزایش شوری آب ناشی از این پساب موجب ایجاد اشکال در چرخه طبیعی آبزیان می شود.

مرتضوی افزود: قبل از هرگونه اقدامی درمحیط های ساحلی ودریا باید ملاحظه های زیست محیطی در نظر گرفته شده و شرایط توسعه پایدار رعایت شود.

وی گفت: موضوع مهم دیگر وجود آلودگی های نفتی در منطقه است که هرچند اکنون به میزان نگران کننده ای افزایش نیافته، اما ابتدا باید ورود مواد آلاینده نفتی به خلیج فارس و دریای عمان کنترل و سپس جلوگیری شود.

رئیس پژوهشکده خلیج فارس و دریای عمان تصریح کرد: ورود این آلودگی ها به دریا را از راه تردد کشتی ها، اکتشافات نفتی و سوانح دریایی وارد آب دریا عنوان کرد.

مرتضوی افزود: باتوجه به میزان پایین این آلودگی ها، مصرف آبزیان هیچ گونه مشکلی ندارد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.