سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

دست یابی محققان پژوهشکده پاستور شمال کشور به موفقیت کامل درمان بیماری تب برفکی

سرپرست پژوهشکده انیستیتوپاستور شمال کشور شعبه آمل، از موفقیت محققان این مرکز در درمان دام های آلوده به بیماری تب برفکی با استفاده از نانوداروهای گیاهی خبر داد.

آسوری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت : نانوداروهای گیاهی که اسماعیل قادری عضوهسته فناور مستقر در مرکز رشد پژوهشکده انیستیتو پاستور شعبه آمل تهیه کرده مورد تائید اداره کل دامپزشکی مازندران نیز قرار گرفته است.

وی افزود: این دارو در یک گاوداری 100راسی در بخش کیاسر شهرستان ساری بر روی 37راس گاو مبتلا به تب برفکی آزمایش و در کمتر از 40ساعت بر روی دام ها مبتلا ، با موفقیت به سمت علائم بهبودی واکنش نشان داد.

سرپرست پژوهشکده انیستیتوپاستور شمال کشور شعبه آمل، تصریح کرد همچنین این وضعیت در دو گله بزرگ گوسفند در شهرستان آمل که چند راس گوسفند مبتلا به بیماری تب برفکی شده بودند، آزمایش و وضعیت مشابه موفقیت و درمان اولیه بهبود در ساعتهای با تزریق نانوداروی گیاهی حاصل شد.

آسوری از بیماری تب برفکی به عنوان یکی از پرهزینه ترین بیماری در میان دام ها عنوان کرد و گفت : با همکاری سازمان دامپزشکی کشور و تائید نانوداروهای تولید پژوهشکده پاستور آمل ، بتوان شرایط تولید این نوع داروها را در این مرکز فراهم کرد./س


برچسب ها: موفقیت ، محققان ، تب برفکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.