سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرلشکر صفوی در همایش جغرافیا، توسعه، دفاع و امنيت:

دشمنان به دنبال ايجاد ناامنی در محدوده جغرافیای سیاسی ايران هستند

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا با بيان اينکه جغرافیای سیاسی کشورمان در حال تحول است، گفت: دشمنان به دنبال ايجاد ناامنی در محدوده جغرافیای سیاسی کشورمان هستند.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سرلشکر سيد يحيي صفوی در دومين همايش "جغرافيا، توسعه، دفاع و امنيت" با موضوع "فرصت‌ها و چالش‌هاي خليج فارس و تنگه هرمز" درباره برگزاری این همایش گفت: جمهوری اسلامی ایران، امروز در نقطه عطف راهبردی قرار دارد و ما باید با دید باز، پیرامون علوم جغرافیایی و پیشرفت و چالش‌های خلیج فارس و تنگه هرمز، نقشه راهی را تبیین کنیم.

وی با بيان اينکه جغرافیای سیاسی کشورمان در حال تحول است، افزود: امروز صاحب‌نظران بسیاری در بعد جغرافیایی به دست آورده‌ایم که در این راستا دانشگاه جامع امام حسین(ع) از نظریه‌پردازان بسیاری برای خدمت به کشورمان بهره مي‌برد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور دفاعی اظهار داشت: گذر مرحله کنونی و دسترسی به مرحله‌ای که پیشرفت و عدالت را با نگاه اندیشمندان و نگاه به آینده برای ما به همراه بیاورد، نیاز به تمهیدات ویژه‌ای دارد و آن نگاه دقیق‌تر به دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است.

سرلشکر صفوی با بيان اينکه دشمنان به دنبال ايجاد ناامنی در محدوده جغرافیای سیاسی کشورمان هستند، گفت: فرماندهان هوا فضاي سپاه و مسئولان عالی‌رتبه کشور، نگاهي به آینده دارند که ضامن امنیت و پایدار ساختن پیشرفت و آبادانی و همچنين دستيابي به اهداف 1404 ایران اسلامی است.

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا همچنین در تشريح اهداف جانبی همايش مذکور گفت: شناخت تغییر و تحولات تنگه هرمز از منظر علوم جغرافیایی و نیروهای مسلح برای دسترسی به اهداف مورد نظر و تحلیل فضای جغرافیایی و کیفیت سیاسی جنوب و شمال خلیج فارس و امنیت ایران اسلامی، همچنین بررسی و کنش بازیگران منطقه‌ای و فرا‌منطقه‌ای و ارائه مقاله ارزشمند از دانش‌پژوهان علوم جغرافیایی در کشورمان از اهداف اين همايش است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این همایش بتواند به اهداف علمی و کاربردی دانشجویان جوان که جهت تشکیل این همایش دور هم گرد آمده‌اند دست پیدا کند و فرصت‌ها تبدیل به چشم اندازی برای آینده 1404 شود.

انتهاي پيام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.