سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

لباس های پشمی در زمستان

لباس های پشمی به صمیمیت شما با زمستان سرد کمک می کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، پشم از نخستین الیافی است كه بشر از آن، پارچه بافت واز زمان های بسیار قدیم مورد استفاده انسان بود،یونانیان قدیم، پشم بافی و پشم ریسی را از مصریان آموختند.

پشم نوعی مو است كه بر بدن گوسفـند و حیوانات بسیار دیگری می روید. بر هر تار مو، پولك های فراوان و بسیار ریزی است كه فقط به وسیله میكروسكوپ قوی می توان آن ها را دید. این پولك ها مانند توفال های سقف اتاق بر روی هم چیده شده اند. فرق مو با پشم این است كه در مو، این پولك ها صاف بر روی هم خوابیده اند، ولی در پشم، نوكشان بیرون زده است.

بنابر این گزارش پشم بافتي محکم، مقاوم و راحت دارد و به همين دليل لباس‌هاي پشمي بهترين انتخاب براي روزهاي زمستان است.
معمولا وقتي از پشم و لباس‌هاي پشمي صحبت مي‌شود همه به ياد پشم گوسفند مي‌افتند ولي لباس‌هاي پشمي دامنه بسيار وسيعي دارند و لباس‌هاي پشمي بسيار گران‌قيمتي از جنس موهر و آنگورا که از پوست خرگوش و کشمير که از موي لاما و بز تهيه مي‌شود نيز وجود دارد.

گفتنی است:پشم از هر نوعي که باشد، 80 درصد هوا را درون خود نگاه مي‌دارد و همين امر سبب گرم شدن بدن مي‌شود. با اين حال اگر پوست شما دچار خشکي است يا مبتلا به خارش‌هاي پوستي هستيد، بهتر است زير لباس‌هاي پشمي، لباس نخي بپوشيد تا به اصطلاح پشم پوست شما را نخورد و آن را حساس‌تر نکند.

لازم به ذکر است که براي کودکان و نوزادان نيز بهتر است لباس‌هاي پشمي ظريف تهيه شود
لباس‌هايي که از جنس پشم گوسفند هستند محکم و بادوام‌اند و کافي است تنها در هنگام شستن مراقب آنها باشيم اما درمورد لباس‌هاي کشميري، موهري و آنگورايي وضع کمي فرق مي‌کند.

اما هر کدام از لباس های پشمی را که در هر دسته ای هستند استفاده کنید زمستان گرم و به یاد ماندنی و دور از مریضی خواهید داشت./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.