سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش هزينه هاي دولت آمريکا

وال استریت ژورنال نوشت؛ جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ازای پذیرش پیشنهادش مبنی بر کاهش هزینه های دولت در زمینه برنامه های رفاهی، تفریحی با طرح افزایش مالیات بر درآمد طبقه مرفه موافقت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه وال استريت ژورنال؛ این روزنامه آمریکایی در مقاله ای به قلم جانت هوک و کارول لی، نوشت: به گفته منابع نزدیک به مذاکرات درباره پرتگاه مالی آمریکا، جان بینر برای نخستین بار با افزایش مالیات بر درآمد ثروتمندانی که درآمد سالانه آنها بیش از یک میلیون دلار است، موافقت کرده است.  
بر اساس گزارش ها، بینر از باراک اوباما خواسته است در ازای موافقت با افزایش مالیات میلیونرها تعهد کند تا هزینه های برنامه های رفاهی، تفریحی کشور را کاهش دهد.  
همچنين؛ این توافق که در گفتگوی تلفنی روز جمعه این دو فرد حاصل شده است، گام بزرگی برای دستیابی به توافق کامل در مذاکرات بسیار کند جمهوری خواهان و دموکرات ها برای حل مشکلات مالی آمریکا محسوب می شود.
مقامات کاخ سفید پذیرش پیشنهاد اوباما مبنی بر افزایش مالیات ثروتمندان را پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات می دانند، اما تا کنون از پذیرش درخواست بینر خودداری کرده اند.
شايان ذکر است؛ بینر این افزایش مالیات را در ازای پذیرش خواسته اش مبنی بر موافقت اوباما با تغییر و اصلاح برنامه های رفاهی، تفریحی از جمله تغییر در فرمول محاسبه تعدیل تورم مزایای امنیت اجتماعی پذیرفته است. به عبارت دیگر، موافقت بینر با درخواست اوباما کاملا مشروط است. این درخواست بینر می تواند با کاهش رشد مزایا در هزینه های دولت صرفه جویی کند، اما دموکرات ها با این پیشنهاد مخالف هستند.
به نوشته این روزنامه، عقب نشینی بینر از موضع سابق خود نشان می دهد مقامات آمریکا تلاش می کنند تا پایان امسال راهی برای کنترل پرتگاه مالی این کشور پیدا کنند.
اوباما و بینر به خوبی می دانند تا پایان امسال باید درباره درآمدهای مالیاتی به توافق دست یابند. اوباما پیشنهاد کرده است در سال آینده یک تریلیون و 400 میلیارد دلار درآمدهای مالیاتی آمریکا به ویژه از محل افزایش مالیات بر طبقه مرفه جامعه افزایش یابد. بینر با افزایش 800 میلیارد دلاری درآمدهای مالیاتی موافقت کرده است، اما تا کنون با افزایش مالیات بر ثروتمندان مخالف بود.
از سوي ديگر، یکی از اختلافات دموکرات ها و جمهوری خواهان برای حل مشکلات مالی آمریکا این است که جمهوری خواهان افزایش سن واجدین شرایط دریافت خدمات درمانی را از 65 سال به 67 سال درخواست کرده اند، این در حالی است که دموکرات ها معتقدند، در تلاش برای کنترل پرتگاه مالی کشور نباید در هزینه خدمات و امنیت اجتماعی صرفه جویی کرد.
جمهوری خواهان، دموکرات ها را تحت فشار قرار داده اند تا از طریق تغییر در فرمول محاسبه سود مزایای امنیت اجتماعی در حدود 200 میلیارد دلار در هزینه های دولت صرفه جویی کنند.
بر اساس داده های خدمات درآمد داخلی آمریکا، از 137 میلیون و 600 هزار اظهارنامه مالیاتی که در اوایل امسال پر شده است، فقط 0.11 درصد درآمد سالانه بیش از یک میلیون دلار داشته اند، این میزان بسیار کم تر از میزانی است که دولت اوباما برای افزایش درآمدهای مالیاتی خود درنظر گرفته است.  
دولت اوباما در نظر دارد مالیات بر درآمد دو درصد طبقه مرفه جامعه را که درآمد سالانه آنها از 250 هزار دلار بیشتر است افزایش دهد، چنانکه بر اساس آمارهای دولتی در حدود 2 میلیون خانوار آمریکایی چنین درآمدی دارند.
برچسب ها: کاهش ، هزینه ، دولت ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.