سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

مهم‌ترین عامل رشد اقتصادی کشور تأمین سرمایه

فرماندار شاهین‌دژ گفت: فراهم آوردن سرمایه از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر رشد اقتصادی کشور است.

بهروز بهروز در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: کشورهای مختلف دنیا به ویژه کشورهای در حال توسعه تلاش بسیار زیادی را برای جذب منابع مالی و سرمایه‌گذاری به کار گرفته‌اند و رقابت بسیار شدیدی در این زمینه از چند سال پیش آغاز شده است.

وی با اشاره به رقابت شدید بین کشورها برای جذب سرمایه‌گذاران، تصریح کرد: از این رقابت‌ها می‌توان به عنوان «جنگ مزیت‌ها» نام برد.

بهروز افزود: تلاش‌های بسیار زیادی در کشور برای جذب منابع مالی و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به صورت ملی شکل گرفته که لازم است این حرکت به صورت جدی در سطح منطقه‌ای و استانی و حتی شهرستانی دنبال شود.

فرماندار شاهین‌دژ فراهم آوردن سرمایه به منظور تأمین مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری را از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر رشد اقتصادی کشور برشمرد و تاکید کرد: چنانچه شرایط سرمایه‌گذاری در کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای در حال گذار تضمین شود، سرمایه‌گذاران بین‌المللی میل و رغبت بیشتری برای حضور در این گونه بازارها پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: با جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی کشورهای میزبان فرصت بهره‌گیری از مزیت‌های نسبی از جمله رشد اقتصادی، اشتغال‌زایی و دستیابی به دانش و فناوری روز برای تولید کالاهای رقابتی در عرصه بین‌المللی را کسب می‌کنند.

بهروز گفت: به منظور کسب بیشترین منفعت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و افزایش توان جذب آن باید ثبات سیاسی و امنیت اقتصادی، بهبود زیرساخت‌ها و وضع و اجرای قوانین و مقررات مناسب مورد توجه جدی قرار گیرد./س

برچسب ها: سرمایه ، فرماندار ، تامین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.