سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

برداشت غیر قانونی از بستر رودخانه پیگرد قضایی دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ‏ای تهران گفت: برداشت غیرقانونی از بستر رودخانه پیگرد قضایی دارد.

خسرو ارتقایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: برداشت بی ‏رویه مصالحی همچون سنگ، شن و ماسه از بستر رودخانه‏ ها سبب وقوع و حتی تشدید بلایای طبیعی می ‏شود.

وی ادامه داد: شاید جالب باشد بدانید که وجود عناصری طبیعی از این دست در کف شریان‏ های آب‏ رو از تغییرات سوء و ناخواسته زیان ‏بار این عوارض طبیعی جلوگیری می ‏کند.

ارتقایی ادامه داد: برداشت غیر مجاز از بستر رودخانه که بی‏ شک عملی خارج از دایره قانون محسوب می‏ شود، اسباب تضعیف شکل بیولوژیکی عرصه این شریان و بروز خسارات ناشی از  پدیده «آب ‏شستگی» به هنگام جریان‏ های سیلابی را فراهم می ‏آورد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ‏ای تهران اضافه کرد: از دیگر وظایف ذاتی مصالح بستر مسیر های آب‏ رو می ‏توان به برقراری تعادل در مسیر جریان آن اشاره کرد.

وی افزود: بنابراین، تغییرات غیر طبیعی در ساختار کف رودخانه انحراف در جریان آن و ایجاد بحران ‏هایی گاه جبران‏ ناپذیر را پدید می ‏آورد.

ارتقایی ادامه داد: علاوه بر مشکلات مورد اشاره ناشی از برداشت ‏های غیر قانونی کاستن از سطح طبیعی بستر رودخانه، ایجاد خلل در تغذیه طبیعی سفره ‏های زیر زمینی مشروب از این جریان‏ های آب‏ رو را نیز باید به ردیف آسیب‏ های مذکور افزود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‏ ای تهران از پیگیری قضایی و برخورد قانونی با عوامل برداشت‏ های غیرمجاز از رودخانه جاجرود و سایر شریان ‏های آب‏ رو در استان تهران خبر داد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.