سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی:

انقلاب اسلامی ایران امروز الگویی برای جهان اسلام است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در منطقه هیچ حرکتی در خلاء رخ نداده لذا اگر اندیشه اسلام نبود، تمدن اسلامی نیز بوجود نمی‌آمد و اگر پیام انقلاب نبود امروز شاهد اتفاقات جدید در منطقه نبودیم.

به گزارش خبرنگار سیاسي باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (یکشنبه) در همایشی که در دانشگاه عالی دفاع ملی با محوریت نقش راهبردی دانشگاه و حوزه‌های علمیه در هندسه قدرت جهانی برگزار شد، تصریح کرد: هر ملت و امتی دارای نقاط اوج و سقوط بوده، همانگونه که فراز و فرود امپراطوری‌های رم، مصر، چین و ... در تاریخ نشان داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به زمان ظهور اسلام و ایجاد تمدن اسلامی افزود: زمانی که اسلام ظهور کرد، بحث معرفت و خداشناسی مقوله‌ای گم‌شده بود و دو امپراطوری بزرگ غرب و شرق در جهان وجود داشت، لذا معنویت در جوامع آن روز کمرنگ بوده که با ظهور اسلام معنویت به جامعه باز می‌گردد.

صالحی با اشاره به اوج‌گیری تمدن اسلامی تصریح کرد: تمدن اسلامی بعد از بعثت پیامبر اسلام به اوج خود رسید و عصر طلایی خود را در زمانی که اروپا و غرب در عصر تاریکی بودند، آغاز کرد.

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه بعد از عصر طلایی دوران افول جهان اسلام آغاز شد، اظهار داشت: از مواردی که باعث افول اسلام شد، جدا شدن علوم دقیقه یا طبیعی از علوم دینی بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران احیاگر دین در کشورهای دیگر شد، افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) باعث شد تا زنگبارها و غبارها از دین زدوده شده که این امر توانست کشورمان را به سوی استقلال و آزادی حرکت دهد.

صالحی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران امروز الگویی برای جهان اسلام است، تصریح کرد: در منطقه هیچ حرکتی در خلاء رخ نداده لذا اگر اندیشه اسلام نبود، تمدن اسلامی نیز بوجود نمی‌آمد و اگر پیام انقلاب نبود امروز شاهد اتفاقات جدید در منطقه نبودیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه ما امروز نسبت به آرمان‌های انقلاب عقب هستیم گفت: علی رغم تمامی نابلدی‌ها، اشتباهات مشکلات داخلی اما موتور این انقلاب آنقدر قوی بوده که توانسته است از همه موانع عبور کند چرا که امروز در تمامی عرصه‌ها بویژه بحث هسته‌ای، شبیه سازی حیوانات و ... از بسیاری کشورها جلوتر بوده و راه را پیدا کرده‌ایم.

صالحی با اشاره به گزارش منتشر شده توسط شورای اطلاعاتی ملی آمریکا خاطرنشان کرد: در این گزارش عنوان شده است که ایران برای جبران ضعف‌های سیاسی امنیتی خود در پی دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی است لذا آمریکا در چنین گزارشی آورده است که ایران می‌تواند تا سال 2030 بسیاری از کشورهای‌ هسته‌ای را پشت سر بگذارد از این رو به جاست تمامی ما با هوشیاری عمل کرده تا نیت شوم آنها را خنثی سازیم. 

انتهاي پيام/

برچسب ها: صالحی ، وزیر ، خارجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.