سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

امکان استفاده از قطار پر سرعت چهار محال و بختیاری وجود دارد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در این استان کوهستانی توسعه جاده ای بویژه جاده های کم خطر مشکل است و قطار پرسرعت می تواند راهکاری مناسب برای حمل و نقل باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان علی اصغر عنابستانی  در سومین همایش تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با رویکرد هویت بخشی به قطارهای پرسرعت، در اصفهان گفت: در مناطق کوهستانی ژاپن نیز این نوع قطارها به خوبی استفاده شده است.

و ی با اشاره به اینکه طرح های توسعه حمل و نقل آثار مثبتی در طول زمان خواهد داشت، افزود: بسیاری از راه های روستایی کشور آسفالت شده اما هنوز در جاده های اصلی شرایط بدی حاکم است.
وی به تصادف اتوبوس حامل دانش آموزان در سفر راهیان نور اشاره کرد و گفت: در این تصادفات سرمایه های مملکت جان خود را از دست می دهند و برای حل بحران تصادفات، کشور باید به یک اراده جمعی و تدبیر دست پیدا کند.

وی افزود: آثار و تبعات مثبت توسعه راهها و راه اندازی قطارهای پرسرعت در سرعت بخشی طرح های سایر بخش ها به خوبی دیده خواهد شد تا حدی که اگر سایر طرح ها برای توسعه این بخش برای یکی دو سال متوقف شود نیز به نفع کشور خواهد بود.

به گفته وی در ساختار ریل های آهن باید به سراغ ریل هایی برویم که امکان استفاده آنها توسط قطارهای الکتریکی و پرسرعت هم وجود داشته باشد.

عنابستانی گفت: به دلیل وسعت کشور و با توجه به حجم جمعیت آن، ساخت خطوط قطارهای پرسرعت دارای توجیه اقتصادی است.

به گفته وی شهرهای پرجمعیت و پر رفت و آمد کشور لازم است توسط قطارهای پرسرعت به هم متصل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: باتوجه به اینکه در زمینه دانش فنی و اجرا و عملیاتی کردن قطارهای پرسرعت در کشور پیشرفت خوبی نداشته ایم هویت بخشی به این بخش بیش از هر زمان دیگری در ایران ضرورت دارد.

این همایش با هدف بررسی توسعه خطوط پرسرعت ریلی کشور و جایگاه ایران در چشم انداز 1404 و موقعیت فعلی در صنعت حمل و نقل ریلی برگزار شد/س 

برچسب ها: اصفهان ، همایش ، سفر ، ایمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.