سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

مازندران آمادگی برگزاری جشنواره فرش را دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: مازندران آمادگی برگزاری جشنواره فرش را در استان را دارد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، مرتضی هاشم‌پور افزود: به 640 نفر از قالیبافان مازندرانی اعتبار یک میلیون و 500 هزار تومانی تعلق گرفت.

هاشم‌پور با اشاره به اینکه صنعت فرش کم‌ترین ارزبری و نیز کم هزینه‌ترین شیوه اشتغالزایی در استان است، تصریح کرد: بیشترین بانوان مازندران در صنعت فرش بافی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: برگزاری آموزش صنفی برای اتحادیه‌های صنفی فرش دست‌بافت و شرکت‌های تعاونی و روستایی، فراخوان به تمامی شرکت‌های فرش دست‌بافت، انجام بازرسی و نظارت بر فرش دست‌بافت، اتخاذ راهکار در زمینه توزیع عادلانه نیز از برنامه‌های حمایت از صنعت فرش دست بافت در مازندران است.

هاشم‌پور از وجود هشت مجتمع خدماتی در حوزه فرش دست‌بافت در مازندران خبر داد و گفت: 29 هزار و 465 بافنده فرش دست‌بافت آموزش‌دیده در استان داریم که از این تعداد برای 19 هزار و 12 فقره کارت شناسایی قالیبافی صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه اعطای تسهیلات مشاغل خانگی با اعتبار 10 میلیارد ریالی برای 640 نفر در مازندران تخصیص یافته است، خاطر‌نشان کرد: سرمایه‌گذاری در صنعت قالی بافی در مازندران بازده چندین برابری دارد و تخصیص اعتبارات بیش از انتظار است.

وی با اعلام اینکه مازندران آمادگی برگزاری جشنواره فرش را در این استان دارد، تصریح کرد: تفاهمنامه‌ای بین استانداری با مرکز ملی فرش ایران در سال 89 اجرا شد و هدف ما فرهنگ‌سازی و هویت‌بخشی به صنعت فرش در مازندران است./س

برچسب ها: مازندران ، دارد ، فرش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.