سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

ایران یكی از 10 كشور برجسته جهان در عرصه علم و پژوهش

ایران یكی از 10 كشور برجسته جهان در عرصه علم و پژوهش است و این موفقیت حاصل تولید روز افزون علوم مختلف است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان،رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان،‌ گفت: تولید علم در كشور مدیون فعالیت گسترده پژوهشی دانشگاه ها و فارغ التحصیلان دانشگاهی در پژوهشكده ها است.

پرتوی افزود: در طول 10 سال گذشته كشور رشد قابل توجهی در عرصه علمی و تولید دانش داشته است وهم اكنون توانمندی در عرصه علمی یكی از مولفه های قدرتمند در سطح جهان محسوب می شود.

وی با بیان اینكه این نهاد سهم قابل توجهی از تولید كشور و رشد پژوهش دارد، 50 درصد موفقیت‌های علمی كشور را حاصل تلاش پژوهشگران و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی عنوان كرد.

رییس دانشگاه اسلامی به انتشار 154 طرح پژوهشی خاتمه یافته در طول پنج سال گذشته و ارائه 134 مقاله در كنگره های بین المللی خارج از كشور اشاره كرد و یادآورشد: چاپ 159 مقاله در همایش های بین المللی داخلی از جمله موفقیت های این دانشگاه است.

پرتوی به انتشار 479 مقاله در همایش های ملی و 187 مقاله در همایش های منطقه ای اشاره كرد وگفت:انتشار 233 مقاله در مجلات بین المللی ISI كه 63 مورد از آنها مربوط به امسال بوده است، را از جمله دیگر موفقیت های این دانشگاه خواند.

وی خاطر نشان کرد: این دانشگاه آمادگی كامل دارد، طرح های مورد تقاضای بخش خصوصی، تولید كنندگان و فعالان عرصه صنعتی كشور را دریافت و برای بهبود كمیت و كیفیت تولیدات راهكار ارایه كند./ع

برچسب ها: ایران ، علم ، پژوهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.