سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پل هاي پشت سر اتحاديه اروپا خراب شده است

چاينا ديلي در گزارشي نوشت اتحادیه اروپا دچار فروپاشی نخواهد شد و علت آن هم بسیار روشن است: عواقب و هزینه این فروپاشی برای تمامی کشورهای عضو به شدت سنگین خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی چاینا دیلی؛ اين پايگاه اينترنتي به قلم کلاوس شواب اظهار داشت؛ در واقع کشورهای اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر و زمانی پلهای پشت سر را خراب کردند که بانک مرکزی این اتحادیه اعلام کرد اوراق قرضه دولتها را به میزان نامحدود خریداری خواهد کرد.
رهبران اروپایی باید بدانند که اکنون دیگر راهی برای بازگشت ندارند و باید خود را برای رویارویی با مشکلات پیش رو آماده سازند و همچنین باید بدانند که اکنون دیگر تنها راه موفقیت برنامه اروپایی حفظ اتحاد پولی و تشکیل چهار اتحادیه دیگر- اتحادیه بانکداری، اتحادیه مالی، اتحادیه رقابتی و اتحادیه سیاسی- است.
شايان ذکر است؛ در زمان تاسیس منطقه یورو، ارز مشترک شرایط اقتصادی ویژه ای به همراه داشت که از مهمترین آنها می توان به ثبات در بازار ارز اشاره کرد، اما منطقه یورو یک مشکل اساسی دارد و آن نداشتن سیاست مشترک مالی است.
همچنين؛ واگرایی در رقابت بین اقتصادهای شمال و جنوب منطقه یورو، این منطقه را با مخاطراتی مواجه کرده که هیچ یک از دولتهای منطقه آن را پیش بینی نمی کردند.
از سوی دیگر، عدم وجود اتحادیه بانکداری، منطقه را در خطر سقوط قرار داده است و این در حالی است که پیچیدگی موسسات سیاسی اروپایی و ناتوانی در تصمیم گیری قاطع در خصوص کسری بودجه، به بحران در منطقه دامن مي زند.
واضح است که اتحادیه اروپا مجبور است شکل کنونی خود را حفظ کند، اما در عین حال برای حفظ شرایط منطقه باید اصلاحاتی صورت گیرد که از نمونه آنها می توان به اصلاحات در نظام بانکداری منطقه و همچنین اهمیت ایجاد تعادل در رقابت میان اقتصادهای کشورهای شمال و جنوب منطقه، اشاره کرد.
گفتني است؛ در این مسیر کشورهای عضو منطقه یورو دیگر راه بازگشتی به شرایط گذشته ندارند و قطعا هیچ یک از این کشورها از عواقب بحران کنونی در امان نخواهند ماند، اما مسئله مهم این است که این کشورها بايدسیاستهای جدیدی در پیش گرفته و آینده مشترک منطقه را باور داشته باشند.
برچسب ها: فروپاشی ، اتحادیه ، اروپا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.