سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

زنبورداران غیربومی به شوش مهاجرت کردند

سرپرست جهاد کشاورزی شوش گفت: مهاجرت و استقرار زنبورداران غیربومی در این شهرستان آغاز شد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛
علیرضا ملک زاده اظهار داشت: تاکنون حدود 30 زنبوردار با افزون بر 5 هزار فروند کلنی بر اساس مقررات و با رعایت حریم و فواصل و هماهنگی با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های مبدأ و مقصد و شبکه دامپزشکی وارد این شهرستان شده‌اند.

وی افزود: مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان به دلیل داشتن ظرفیت‌های مناسب برای پرورش زنبور عسل اقدام به توسعه این حرفه کرد و هم اکنون 25 زنبوردار بومی در زمینه پرورش زنبور عسل فعالیت می‌کنند.

ملک زاده یادآور شد: همه ساله از ابتدای فصل زمستان مهاجرت زنبورداران استان‌های سردسیر همانند آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، همدان، لرستان و کرمانشاه به خوزستان به ویژه شهرستان شوش به علت داشتن بیشه‌زارها و جنگل‌ها و سطح وسیع کشاورزی آغاز می‌شود.

سرپرست جهادکشاورزی شهرستان شوش درباره حمایت از دامداران این منطقه نیز گفت: در راستای بهبود تغذیه دام و حمایت از دامداران در سه ماهه سوم سال‌جاری یک هزار و 100 تن سبوس گندم با نرخ مصوب 2 هزار و 950 ریال بین دامداران توزیع شد.

وی با بیان اینکه 7 هزار و 800 نفر بهره‌‌بردار دامی در سطح شهرستان مشغول به کار هستند، افزود:  شهرستان شوش با داشتن جمعیت دامی بالغ بر 850 هزار واحد دامی با تولید  40 هزار تن تولیدات دامی علاوه بر رفع نیاز منطقه، بخشی از تولیدات دامی به سایر شهرستان‌ها صادر می‌شود./س
برچسب ها: زنبوردار ، مهاجرت ، شوش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.