سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

رشد 40 درصدي پژوهش در دانشگاه شهيد بهشتي

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امسال 40 درصد رشد در امتیازات خود داشته که این امر بیشتر مدیون انتشار مقالات است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز 26 آذر در جشنواره پژوهشی این دانشگاه که در تالار امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شده بود افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارای 12 دانشکده، 51 مرکز تحقیقاتی، 4 پژوهشکده، 7 شرکت دانش بنیان، 24 مرکز درمانی، 1200 عضو هئیت علمی، و 796 مرکز بهداشتی است.

وی با بیان این دانشگاه توانسته 485537 امتیاز را در سال 90 نسبت به سال های گذشته کسب کند عنوان کرد: در واقع امسال دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رشد 40 درصدی در بحث پژوهش داشته که بخش اعظم این رشد بخاطر انتشار مقالات است.

به طوریکه در سال 90  1906 مقاله این دانشگاه منتشر کرده است که رشد تعداد مقالات به نسبت اعضای هئیت علمی 1/6 درصد بوده است.

ابوالقاسمی با تاکید بر اینکه تعداد پتنت ها در این دانشگاه رو به افزایش است گفت: ما باید بر اساس برنامه پنجم رتبه ی خود را زیر هزار می رساندیم در حالی که برنامه پنجم توسعه به اتمام نرسیده ما امروز به این رتبه دست پیدا کردیم.

وی به محدودیت های بودجه ای در کشور اشاره و عنوان کرد: باید طبق قانون برنامه پنجم توسعه بودجه پژوهشی 3 درصد افزایش یابد که به خاطر محدودیت ها ی بودجه ای هنوز این امر محقق نشده است.

ابوالقاسمی از معاونت اول رئیس جمهور درخواست کرد دولت از دانشگاه ها حمایت بیشتری کند چرا که ما بتوانیم دستاوردهایمان را حفظ و ارتقا دهیم./ح

 

برچسب ها: مقاله ، رشدعلمی ، پژوهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.