سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کارگران در لایحه اصلاح قانون کار

عضو هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس معتقد است در لایحه اصلاحیه قانون کار دغدغه ها و مشکلات معیشتی کارگران ناشی از افزایش شدید تورم در نظر گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کمال‌الدین پیرموذن تدوین اصلاحیه قانون کار را یک سویه ذکر کرد و گفت:در لایحه اصلاح قانون کار سه‌جانبه‌گرایی رعایت نشده که این موضوع طبعا به نفع کارگران نیست.

وی افزود:‌ اگر در قانون کار به حل مشکلات کارگری که بخشی از آن در گرو حل مشکلات دیگر شرکای اجتماعی است توجه نشود، قطعا اصلاح آن فایده‌ای ندارد.

نماینده اردبیل در مجلس نهم شورای اسلامی اظهار داشت:‌ انتظار داشتیم در بخشی از این لایحه حمایت از صنعت و کارگران پر رنگ شده باشد اما اتفاقا همان بخش هایی که ما انتظار داشتیم در نظر گرفته نشده است.

پیرموذن با تاکید بر اینکه قانون حمایت از کار باید جامع تر باشد، تصریح کرد:‌ این قانون زمانی قابل اجرا است که در آن نفع قشر محروم و یا ضعیف‌تر رعایت شود، اینکه ما قانونی در افزایش اختیارات خود بنویسیم هنر نکرده‌ایم.

وی یادآور شد:‌ اصلاحاتی که در قانون کار ایجاد کرده و به مجلس آورده‌اند جامع نیست و با این شرایط نمایندگان به قانونی که جامعیت نداشته باشند بدون تغییراتی در جهت جامع کردن آن، رای نخواهند داد.

پیرموذن با اشاره به اینکه باید در افکار عمومی به شان کارگر بها داده شود خاطرنشان کرد:‌ در اصلاحیه قانون کار، خیلی از مسائل نادیده گرفته شده است. این مساله در صورتی می‌تواند مرتفع شود که در نوشتن این قانون مشارکت اجتماعی وجود داشته باشد، یعنی از قشر کارگر و افرادی که با کارگران در ارتباط هستند نیز نظرخواهی شود.

این نماینده مجلس در پایان گفت:‌ همانطور که در اجرای قانون مشارکت وجود داشته باشد باید در تدوین آن نیز مشارکت وجود داشته باشد چرا که بلاخره وقتی قانونی نوشته می‌شود همه موظف به اجرای آن هستند/س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.