سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

90 درصد سردردها، میگرن هستند

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت : سردید شایع ترین ویزیت اورژانس است که 90 درصد آنها ، میگرن و تنشن هستند.

دکتر ناصر محمد کریمی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان سردرد یک شکایت شایع برای ویزیت های اورژانسی است به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت : سردرد به انواع اولیه مانند میگرن و ثانویه تقسیم بندی می شود که دلیل 90% از سردردها، میگرن و تنشن است.

وی با اشاره به اینکه داروهای شایع مورد استفاده در سردرد شامل اپیوئیدها، مهارکننده های بازجذب ، داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی و غیره می باشد افزود: لذا تحقیقات برای دستیابی به دارویی با اثر سریع و عوارض جانبی پذیرفته شده ادامه دارد.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار کرد : یک مطالعه کارآزمایی بالینی کنترل شده ، با هدف بررسی اثر لیدوکائین در مقایسه با دارونما بر انواع سردرد انجام شد که 90 بیمار بالغ بر دو گروه لیدوکائین و دارونما در مرکز اورژانس شهید رهنمون یزد انتخاب و وارد مطالعه گردیدند.

وی با بیان اینکه میانگین سنی بیماران 32/35 سال بودند که بعد از ثبت علایم حیاتی و اطلاعات آماری شامل سن، جنس، سابقه سردرد و سابقه دارویی، یکی از اسپرهای لیدوکائین 10% را دریافت نمودند قبل از دریافت دارو و در دقایق 1، 5، 15 و 30 بیان نمودند. اسپری های مورد نظر در پوششی غیر قابل تمایز از یکدیگر قرار داده شدند.

دکتر کریمی در پایان خاطرنشان کرد: نتایج حاصله نشان داد که تفاوت معنی داری براساس جنس و سن در بین بیماران دو گروه مورد بررسی وجود نداشت ولی در بین دو گروه در بهبود نمره درد ، تفاوت معنی داری وجود داشت . /ح
برچسب ها: سردرد ، میگرن ، اورژانس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.