سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لابي قدرتمند اسلحه مانع تغيير قانون سلاح گرم در آمريکا

تکرار کشتارهاي فجيع در مدارس و اماکن عمومي آمريکا بار ديگر باعث گسترش مخالفتها با استفاده از اسلحه در اين کشور شده است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پنج تلويزيون فرانسه ، مناظره ها همواره در شبکه هاي تلويزيوني آمريکايي بر سر موافقت يا مخالفت با سلاحها به تنش شديد مي انجامد چرا که لابي قدرتمند اسلحه همواره با کوچکترين تغيير در قانون مخالفت مي کند. 
در يکي از مناظره هاي تلويزيوني مجري شبکه از کوره در رفت و از دو تن از هواداران لابي اسلحه پرسيد چه تعداد کودک بايد کشته شوند تا شما بالاخره بپذيريد تعداد سلاحها بايد کاهش يابد؟ 
صداهاي زيادي براي کنترل بيشتر بر سلاحهاي گرم در اين کشور بلند شده است.
جان هيکنلوپر فرماندار ايالت کلرادو گفت: از آنجا که کشتارهاي فزاينده اي در کشور  روي مي دهد بايد واقعا در خصوص اين مسئله مذاکره کرد و بحث را بالاخره عنوان ساخت.
در حال حاضر فشارهاي زيادي بر دوش باراک اوباما است و ديگر اشک ريختن براي بهبود اوضاع کافي نيست. اين درحالي است که  رئيس جمهور آمريکا در نطق خود پس از اين حادثه، در انتخابات واژگان بسيار محتاط  ماند و هرگز در نطقش از واژه اسلحه استفاده نکرد زيرا او به خوبي مي داند اکثر آمريکاييها به شدت مخالف محدود شدن حمل اسلحه اند. در آمريکا اسلحه به طور آزاد فروخته مي شود. در نمايشگاههاي اسلحه همه نوع سلاح از جمله سلاحهاي  تهاجمي و جنگي يافت مي شود. هم اينک بيش از سيصد ميليون سلاح گرم در دست مردم آمريکا است . چهل درصد از شهروندان آمريکايي دست کم يک قبضه اسلحه  دارند به همين  علت کشتار روز جمعه تغييري در قوانين ايجاد نخواهد کرد.
نيکول باشاران تحليلگر سياسي و کارشناس مسائل آمريکا گفت : پس از هرکشتار، فروش اسلحه بلافاصله افزايش مي يابد زيرا افرادي که مي خواهند در خانه خود اسلحه داشته باشند به خصوص آنهايي که به دنبال دستيابي به سلاحهاي جنگي اند، از قوانين سختگيرانه در هراسند.
در برخي ايالتها حتي خريد اسلحه  از خريد مشروبات الکلي آسانتر است. 
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، اسلحه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.