سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اول رئیس جمهور:

آشفتگی دشمنان به علت پیشرفت های علمی ماست

معاون اول رئیس جمهور گفت: آشفتگی دشمنان به علت پیشرفت های علمی تصاعدی کشور ماست و این پیشرفت به خصوصیات دانشمندان ایرانی در همه جای دنیا مربوط است .

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدرضا رحیمی در سیزدهمین جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، افزود : همه سیاستمداران و آگاهان جهان می دانند که ما دنبال ساختن بمب اتم نیستیم .

وی گفت : تحریم هایی که هر روز بیشتر می شود به دلیل آن نیست که ما در انرژی هسته ای ضوابط را رعایت نکرده ایم ، ما عضو ان پی تی هستیم و اینها بهانه است .

معاون اول رئیس جمهور افزود : شاید دشمنان از غصه پیشرفت های ما گرفتار بیماری صعب العلاج شوند.

رحیمی همچنین تصریح کرد : با توجه به شرایط امروز جهان و تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی ، تولید علم و دستیابی به فناوری برای رسیدن به جایگاه علمی مطلوب و فراهم کردن رفاه عمومی بیشتر، ضرورتی دو چندان است .

معاون اول رئیس جمهور افزود : متوسط رشد علمی کشور 11 برابر متوسط رشد علمی دنیاست و تحولی در دنیا رخ خواهد داد و بسیاری از کشورهای غربی جای خود را به کشورهای دیگر خواهند داد .

رحیمی با اشاره به رتبه 17 اقتصادی کشور در جهان ، گفت : در جنگ تحمیلی حداقل هزار میلیارد دلار به ایران خسارت وارد شد و کشور ما را ویران کردند و خسارت سنگینی زدند تا جمهوری اسلامی ایران قد علم نکند ولی به لطف خدا قد علم کردیم .

وی افزود : امروز دیگر ایران را به نفت آن نمی شناسند بلکه با تولیدات علمی ،‌ دانشمندان ، اختراعات و اکتشافات آن می شناسند.

معاون اول رئیس جمهور گفت :‌ تحریم ها ما را با گنج مواجه کرد ولی در دیگر کشورها اینطور نیست ، آنها اختیاری ندارند و هرچه آمریکا می خواهد در اختیار آن قرار می دهند .

رحیمی با تأکید بر لزوم درنظر گرفتن مشوق هایی برای رشد و ارتقای علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، افزود : اعتبار آن را تأمین می کنیم و باید رتبه این دانشگاه در داخل و خارج کشور باز هم ارتقا یابد و این امر شدنی است.

وی گفت : باید در کشور رقابت ایجاد کنیم .

سیزدهمین جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز در تالار امام خمینی این دانشگاه برگزار و در آن از برترین های حوزه پژوهشی این دانشگاه تجلیل و از ترجمه کتاب الحاوی فی الطب محمد زکریای رازی ، رونمایی شد .

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.