سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأسف جهان از مرگ کودکان آمريکايي و سکوت در برابر مرگ کودکان قرباني حملات آمريکا در جهان

روزنامه الدستور نوشت: متاسفانه جهان در حالي براي کودکان قرباني شده در آمريکا اظهار تأسف مي کند که نسبت به کودکان بي گناه کشته شده در غزه، افغانستان، عراق که تعدادشان صدها برابر کودکان آمريکايي است بي تفاوت است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اين روزنامه اردني با انتقاد از سياستهاي کاخ سفيد و رئيس جمهور آمريکا در مقاله اي با قلم "ابراهيم عبدالمجيد القيسي" با عنوان "اشکهاي اوباما . سلاح وي" نوشت: باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا هنگامي که سخنراني تاريخي خود را در مصر ايراد کرد خطاب به مسلمانان گفت: "السلام أليکم !" که سلامي عربي اما به لهجه آمريکايي و از زبان يک سياه پوست آمريکايي داراي ريشه آفريقايي بود . زيرا وي اولين رئيس جمهور سياه پوست آمريکا بود که مي خواست جهان را  مانند پرنده سفيدي تغيير دهد! اما ديري نپاييد که سياستهاي صهيونيستي در افکار و اهداف وي تاثير گذاشت و از صلح فقط صورتي زيبا باقي ماند و واقعيتي را که مضمون "الحرب أليکم" دارد - يعني جنگ با شما خواهم کرد- رقم زد.

و چه زود دست مسالمت آميز رئيس جمهور آمريکا به دست آهنيني ستمگر تبديل شد، از اينروست که اجساد و بدنهاي کودکان غزه و سوريه و افغانستان و عراق را پايمال و له و خونريزيهاي زيادي در اين مناطق ايجاد کردند و خونهاي بيگناهان را ريختند ، به همين علت  اشکهاي دردناک زيادي شروع به باريدن گرفت، که تمام آنها نشأت گرفته از سياستهاي ظالمانه واشنگتن و يا استفاده از سلاح تحريم شده در سطوح بين المللي و يا سلاحهاي سنگين و سنتي و پيشرفته آمريکا بود.

ديروز ديديم اوباما گريه کرد علت گريه وي اندوه حاصل از کشته شدن بيش از 20 کودک بي گناه آمريکايي بود اين مسئله ، نشان دهنده خطر ناشي از انتشار فرهنگ تروريسمي است که در آمريکا و ديگر کشورها گسترش يافته است که نتيجه طبيعي سياست آتش و جنگ و فيلمهاي خشن آمريکاست ، البته ما نيز بسيار غمگين و محزون هستيم و متاثريم از اينکه کودکي زيبا و بي گناه صبح به مدرسه خود مي رود اما به علت وحشيگري يک جنايتکار يا ديوانه کشته مي شود ، اما ما همچنين به ياد دهها بلکه صدها کودک بي گناهي مي افتيم که در حال خواب يا بازي يا در حال درس خواندن در کلاسها، کشته مي شوند و وقتي سبب کشتار آنها را بررسي مي کنيم مشاهده مي کنيم که اختلاف چنداني با کشته شدن کودکان بي گناه آمريکايي ندارد ، همان کودکاني که اوباما براي آنان گريست! ، و من مطمئن هستم شبکه هاي ماهواره اي تصاويري از اين جنايت پخش نکردند اما اين شبکه ها تصاوير بمباران مردم فلسطين و کشته شدن کودکان بي گناه غزه را با بمبهاي فسفري بطور زنده پخش کردند. همچنين کودکان بي گناه ديگري در منطقه اي که اوباما در ابتداي تصدي رياست جمهوري آمريکا به آنها گفت "السلام أليکم!"  نيز همواره کشته مي شوند و تصاوير آنها در شبکه هاي ماهواره اي پخش مي شود.

"ابراهيم عبدالمجيد القيسي" در اين مقاله نوشت : ما ملازمت سلاح و خون و اشک را به خوبي مي شناسيم ما در واقع نقش قربانيان فيلمهاي خشن آمريکايي را بازي مي کنيم و هيچ يک از ملتهاي عربي نيست مگر ريختن خون عربها و مسلمانان بي گناه را نديده باشد که چه ارزان خون آنها به زمين ريخته مي شود. و هيچ عربي نيست که با اشک بيگانه باشد زيرا همواره بر ريختن اين خونها اشکها ريخته شده است، اما اين خونها با سلاح آمريکايي و دستهاي جنايتکار آنها به زمين ريخته شده است ، در حالي که ما هنوز به آنها مي گوييم: "السلام عليكم!".

چرا اينقدر جهان به حادثه اي خونين که به دست جنايتکار و بيماري آمريکايي رخ داد اهتمام ورزيده است اما به ريختن خونها بر اثر جناياتي که بر اثر سلاحهاي آمريکايي در منطقه جريان دارد و اشکهاي فراوان ناشي از اين ستمها اهميتي قائل نيست! جناياتي که حجم سلاح آن به اندازه هواپيماهاست و نه هفت تير و کشته شدگان آن دهها برابر تعداد کشته شدگان در مدرسه آمريکايي است!.
برچسب ها: اوباما ، کشتار ، غزه ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.