سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

سخن برف،هر تابستان، زمستانی در پیش دارد!

برف آمد كه بگوید هر تابستان زمستانی را در پیش دارد و ای بشر این تو هستی كه باید توشه ای برای زمستانت جمع كنی!

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه،برف زمستانی دیروز پس از یكسال بازهم مهمان چند ماهه شهر ارومیه و كوه های اطراف آن شد. برف آمد كه باز كوچه ها، خیابان ها، خانه و درختان لباس سفیدی به تن كنند و پاكی این نعمت الهی را به ارومیه ای ها یاد آوری كند.

آمد كه بگوید دریای كوچكتان را نا امید نمی كنم، آمد كه هاله ای سفید بر رویاهای كشاورزان بكشد و در برودت سرمای زمستان جوانه امید را در دلهایشان به درختی تنومند تبدیل كند..

دیروز هم مثل عادت های سپری شده تمام بزرگترها، بچه های مدرسه ای هر ده دقیقه یكبار، از پنجره اتاق به بارش برفی كه در روشنایی چراغ خیابان غوغا می كرد خیره شدند تا شب با خیالت راحت تعطیلی بخوابند. دیروز بعضی از بزرگترها به همراه بچه هایشان دعا كردند كه فردا آنقدر برف بیاید كه بتوان آدم برفی زیبایی جلوی در خانه درست كرد و با یك هویج و چند سنگ كوچك، به آدمكی برفی تبدیلش كنند.

البته مقصود، چند ساعت دلی از عزا درآوردن، و برف و آدم برفی بهانه است؛ بهانه ای زیبا كه در دنیای پر مشغله امروزی، هنوز هم خیلی از خانواده ها را در خانه بزرگ فامیل جمع می كند كه دیوان حافظ بخوانند، نقل بیدمشك و نخود و كشمش بخورند و سنت صله رحم را خوب بجا بیاورند.

این نعمت خدادادی دیروز با آمدنش دعوت نامه ای بلند بالا به تمام ورزش دوستان ارومیه و شهرهای اطراف فرستاد و آنهارا برای گذراندن لحظاتی شاد به پیست های اسكی دعوت كرد و گفت: در خوشاكو برای شادمان كردنتان لحظه شماری می كنم.

جای شكر دارد كه ایران عزیز ما به بركت دین آسمانی مردمانش و لطف و عنایت پروردگار در هر تكه از خاكش فصلی زیبا از فصول حیرت انگیز الهی را تجربه می كند.

دیروز باز برف آمد كه بگوید هر تابستان زمستانی را در پیش دارد و ای بشر این تو هستی كه باید توشه ای برای زمستانت جمع كنی! دیروز خدا برفش را پیشاپیش برای شب یلدای مردم ارومیه عیدی داد؛ یادمان نرود هدیه بسیار زیبایش را برای بهترین اعمالمان بهانه كنیم./س

برچسب ها: زمستانی ، برف ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.