سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلفات طوفان فيليپين به بيش از 1000 نفر رسيد

مقامات فيليپيني يکشنبه اعلام کردند آمار طوفان بوفا ، قدرتمندترين طوفاني که امسال فيليپين را درنورديد از مرز 1000 کشته فراتر رفت.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، اين منابع تصريح کردند صدها تن هنوز ناپديد هستند. بنيتو راموس رئيس سازمان امنيت شهري فيليپين اعلام کرد طوفان چهارم دسامبر هزار و بيست تن را در جزيره ميندانائو در جنوب که براثر سيلاب ها و رانش زمين ويران شده است ، به کام مرگ کشاند.
شمار ناپديد شدگان نيز افزايش يافته  و به هشتصد و چهل وچهار تن رسيده است که نيمي از آنان ماهيگيراني هستند که پيش از آغاز اين طوفان راهي دريا شده بودند.
راموس گفت: اين آمار باز هم افزايش خواهد يافت. ما اجساد زيادي را شنبه کشف کرديم که در زير آوار و تکه هاي درختان مدفون شده بودند.
وي افزود: هيچ کس انتظار اين شدت را نداشت. آخرين بار که اين بخش از کشور با طوفان شديد مواجه شد ، سال 1912 بود.
 سنگين ترين آمار تلفات ، آمار طوفان واشي بود که در دسامبر سال دو هزار و يازده به کشته شدن هزار و دويست و شصت وهشت تن به ويژه در شمال ميندانائو  منجر شده بود.
سازمان ملل خواستار کمکي بين المللي شده است و اميدوار است شصت و پنج ميليون دلار براي کمک به نجات يافتگان از اين طوفان جمع آوري شود.
فيليپين هر سال شاهد حدود بيست طوفان مهم در  سال است که اغلب در طول فصل بارش بين ژوئن و اکتبر اين کشور را در بر مي گيرند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.