سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

فعالیتهای پژوهشی پیشرفت در حوزه علم و فناوری را به دنبال دارد

معاون برنامه ‌ریزی و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر ضرورت توسعه فعالیتهای پژوهشی در زمینه های مختلف گفت: فعالیتهای پژوهشی پیشرفت کشور در حوزه علم و فناوری را به دنبال دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، عبدالعظیم مهرخواه در مراسم نمادین نواختن زنگ پژوهش در اهواز، اظهار کرد: امروزه امر پژوهش در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان از اهمیت وجایگاه بالایی برخوردار است و این جایگاه والا حاصل پی بردن دانشمندان ، اندیشمندان و مردم جوامع پیشرفته به ارزش و اهمیت پژوهش و توجه کردن به آن ازهمه جنبه هاست.
وی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش باعث رشد و پیشرفت یک کشور می شود، گفت: امتیاز تفاوت بین کشورها، میزان پژوهش و تحقیقی است که در هر کشوری انجام می شود.
 
مهرخواه با تاکید بر اینکه منبع اصلی تولید اطلاعات و دانش جدید در واقع حاصل فعالیت های پژوهشی است که انجام می گیرد، افزود: پژوهش درهرموضوع، به هرشکل و هرسطحی که انجام شود،تلاشی منسجم ونظام مند درجهت توسعه دانش است.
 
وی با بیان اینکه پژوهش کوششی برای یافتن بهترین راه حل های ممکن در راستای حل مشکلات موجود درعرصه های مختلف زندگی است، گفت:آموزش و پرورش منبع تولید علم و فکر است.
 
معاون برنامه‌ریزی و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: ایجاد میل و رغبت در میان دانش آموزان ودانشجویان ، تشویق و ترغیب آنان و آموختن شیوه ها و روش های نوین از جمله مسائلی است که یک تحول عظیم و بنیادی را در این زمینه فراهم می کند.
 
وی گفت: با توجه به اینکه تحقیق و پژوهش، خوراک فکری نسل آینده را تامین می‌ کند باید  دانش‌آموزان را به عنوان سرمایه های ملی به گونه‌ای پرورش دهیم که بتوانند به  دانشگاه ‌ها و مراکز علمی وارد شوند./س
برچسب ها: فعالیت ، پیشرفت ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.