سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران/

پس گیری بیش از 26 هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی غرب مازندران گفت: در هشت ماه نخست امسال در مجموع 1/26 هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان منابع طبیعی خارج شد.

گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، سرهنگ 'یوسف‌علی ادیب' افزود: از این میزان 3/14 هکتار در قالب اجرای تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و 8/11 هکتار در اجرای احکام صادره از محاکم قضایی در غرب مازندران خلع ید شد.

وی اضافه کرد: 7/14 هکتار از این اراضی در عرصه‌های جنگلی و 4/11 هکتار نیز در مراتع بود که با اقدام به موقع یگان حفاظت، زمین‌های مذکور از دست متصرفان خلع ید شد.

به گفتهٔ ادیب، در این مدت همچنین 7/5 هکتار عملیات اطفای حریق در جنگل و 5/6 هکتار در مراتع غرب مازندران انجام شده است.

وی ادامه داد: برای متخلفانی که اقدام به تخریب و تصرف جنگل‌ها و مراتع و همچنین تخریب عرصه و برداشت مخلوط کرده‌اند نیز در مجموع 46 فقره پرونده تشکیل شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی غرب مازندران تصریح کرد: گزارش‌های مردمی در اطلاع به موقع از تصرفات غیر مجاز نقش مهمی دارد و در این مدت 251 مورد گزارش مردمی به ما رسید که 203 مورد آن صحت داشت.

وی با اشاره به ضرورت حفظ آمادگی برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل اظهار داشت: در آذر ماه، دو مانور اطفای حریق با شرکت نیروهای یگان حفاظت و نیروهای صیانت از جنگل و همچنین نیروی انتظامی و شهرداری و هلال احمر و آتش‌نشانی در پارک جنگلی فیَن چالوس و حوزهٔ منابع طبیعی شهرستان تنکابن برگزار شد./س


برچسب ها: پس گیری ، زمین ، متصرفان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.