سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

كليد توسعه سازمانها و كشورها نيروي انساني كارآمد است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سرمايه انساني بالاترين و با ارزشترين سرمايه و بزرگترين دارايي هرسازمان و كشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، عباداله اکبری در دهمین جلسه کمیسیون تحول اداری که با حضور اعضای این کمیسیون و مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان غربی در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، افزود: منابع انساني ارزشمندترين منبع سازمانهاي امروزي به شمار مي‌آيند چرا كه به تصميمات سازماني شكل داده، مسايل و مشكلات سازمان را حل نموده و بهره‌وري را عينيت مي‌بخشند.

وی نیروی انسانی کارآمد را کلید توسعه سازمان ها و کشور دانست و تصریح کرد: نیروی انسانی تنها سرمايه‌اي است كه با استفاده بيشتر كاهش نيافته و بصورت فزاينده توسعه پيدا مي‌كند.

اکبری همچنین به نگهداری نیروی انسانی کارآمد در سازمان ها تأکید کرد و گفت: باید نیروهایی متناسب با مأموریت های سازمانی جذب کرده و آنها را نگهداری کنیم.

اکبری در ادامه کسب رتبه برتر این سازمان در ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان را به تمامی همکاران تلاشگر که با همت و تلاش شبانه روزی موجبات پیشرفت سازمان را فراهم می سازند تبریک گفت و از آنها قدردانی نمود.

سرپرست معاونت برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه به اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه این معاونت اشاره کرد و افزود: تدوین برنامه های عملیاتی سال 91 سازمان منطبق با برنامه راهبردی و اهداف وزارتی، تهیه برنامه جامع تحول اداری، فعالسازی 22 کمیته تخصصی در زیرمجموعه کمیسیون تحول اداری، استقرار نظام مدیریت کیفیت بر مبنای استاندارد 2008:iso9001 وآمادگی لازم برای اخذ گواهینامه تا پایان امسال، تهیه برش شهرستانی برنامه های عملیاتی و تحول اداری از جمله اقدامات مهم این معاونت در سالجاری می باشد.

پرویز سلطان زاده اظهار داشت: امسال برنامه های آموزشی متنوعی نیز برای کارکنان برگزار کرده ایم که در این راستا توانسته ایم پیشگام تر از برنامه تدوین شده برای سالجاری حرکت کنیم.

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان غربی نیز در ادامه این جلسه نیز به دقت در جذب نیروهای انسانی در سازمان ها تأکید کرد و گفت: انتخاب و گزینش صحیح کارکنان در ارتقاء بهره وری نیروی انسانی و سازمان نقش مهمی دارد که باید به آن توجه ویژه ای شود.

حسن آقایاری تصریح کرد: جذب نیروهای که بدون توجه به مأموریت های سازمانی و رشته تحصیلی افراد جذب سازمان ها می شوند خلاف ضوابط است و این امر در ساماندهی نیروهای انسانی مشکل ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: در ارزیابی نیروهای انسان سازمان ها باید نقاط ضعف و قوت هر فرد را شناسایی کرده و در رستای رفع نقاط ضعف تقویت نقاط قوت آنها قدم برداریم./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.