سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار معاون کنگره ملی کنفرانس مشورتی سیاسی چین مطرح شد

فراهم شدن توسعه روابط همه جانبه فی‌مابین با همکاری‌ نزدیک پارلمانی دو کشور

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در دیدار معاون کنگره ملی کنفرانس مشورتی سیاسی چین و هیئت همراه با وی گفت: همکاری‌ نزدیک پارلمانی دو کشور بستر لازم برای توسعه روابط همه جانبه فی‌مابین و رفع موانع گسترش را فراهم خواهد ساخت.

حسین سبحانی‌نیا رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و چین در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر شنبه (25 آذرماه)  در دیدار معاون کنگره ملی کنفرانس مشورتی سیاسی چین و هیئت همراه با وی با اشاره به تاریخ طولانی مراودات دوستانه دو ملت ایران و چین جاده ابریشم را نماد دوستی و مودت عمیق دو ملت خواند و گفت: اراده راهبران دو کشور برای توسعه همه جانبه همکاری‌های دوستانه، چشم انداز روشن و درخشانی را فرار روی روابط دو جانبه قرار داده است.

وی با ابراز خرسندی از رشد روزافزون حجم مبادلات تجاری بازرگانی میان دو کشور افزود: دو کشور در بخش‌های گردشگری انرژی، ساخت جاده و راه آهن و سرمایه گذاری‌های مشترک در عرصه‌های مختلف فناوری و صنعت از ظرفیت‌ها و امکانات فراوانی برای گسترش همکاری‌های فی ما بین برخوردارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه همکاری‌های پارلمانی را جزء مهمی از روابط دو جانبه خواند و افزود: همکاری‌ نزدیک پارلمانی دو کشور بستر لازم برای توسعه روابط همه جانبه فی‌مابین و رفع موانع گسترش را فراهم خواهد ساخت.

سبحانی‌نیا روابط نزدیک ایران و چین را عاملی برای تثبیت صلح و آرامش پایدار در آسیا خواند و خاطرنشان کرد: در آینده این همکاری‌ها در جهت تحکیم آرامش و تسریع در روند پیشرفت منطقه خواهد بود.

بای لی چن معاون کنگره ملی کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشورمان پیوندها و ارتباطات دوستانه دیرنیه دو ملت را بستر مناسبی بر توسعه همکاری‌های مخاطبین خواند و افزود: چین برای گسترش روابط همه جانبه اقتصادی، سیاسی و صنعتی با ایران اهمیت فراوانی قائل است.

وی با غیر عادلانه خواندن تحریم‌ها علیه کشورمان گفت باید از طریق گفت و گو و مذاکره به سوء تفاهمات پایان داد.

وی با تشریح نقش و جایگاه کنگره ملی کنفرانس مشورتی سیاسی چین در ساختار سیاسی این کشور گفت همکاری نزدیک مجالس دو کشور می‌تواند فرصت‌های جدیدی برای گسترش روابط دوستانه فی‌مابین ایجاد نماید.

بای لی چن ایران را دومین شریک تجاری - اقتصادی چین در خاورمیانه خواند و گفت: ایران و چین هنوز از ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوانی برای افزایش حجم مبادلات و همکاری‌های دوستانه برخوردارند که باید از آنها به نفع دو ملت بهره گرفت.

وی تصریح کرد: چین از گسترش همکاری‌های همه جانبه با ایران درعرصه‌های گوناگون استقبال می‌کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.