سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

باید به مدیریت فناوری توجه ویژه ای کرد

باید مدیریت فناوری توجه جدی شده و به شکل حرفه ای با آن برخورد کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ محمد مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در دومین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری که در سالن همايش هاي بین المللی صدا و سیما برگزار شد طی سخنرانی گفت: یکی از مسائلی که موجب می شود جهش در پیشرفت علم و فناوری اتفاق بیافتد تغییر پارادایم است یعنی ما از اصول و عقاید تبعيت می کنیم و می توانیم همواره به سمت جلو حرکت کنیم و اگر نگاه و اصول و عقاید تغییر کند امکان جهش نیز محقق می شود.

وی افزود: با توجه به تلاش هایی که مسئولین قبلی در کشور انجام داده اند هم اکنون چهار میلیون و چهارصد دانشجو در کشور وجود دارد که این خیل عظیم دانشجویی موجب انقلاب علمی در کشور می شود که البته باید به درستی هدایت شده و این امر به همان مسئله ی مدیریت بر می گردد.

مهدی نژاد تصریح کرد: آنچه امروز در دنیا همه دنبال آن هستند و همه به سمت آن حرکت می کنند همان علم و فناوری در یک نظام نو آوری است که به یک کسب و کار پویای دانش بنیان تبدیل می شود.

وی اظهار داشت: بحث مدیریت فناوری در کشور با توجه به اهمیت علم و فناوری باید جدی گرفته شود و به شکل حرفه ای با آن برخورد شود که البته این امر نیازمند قرار گرفتن یک هم اندیشی در یک چارچوب است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون ما از کمیت این مسئله عبور کرده و به کیفیت آن احتیاج داریم چنانچه این مسائل نیز باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و از این جمعی که امروز در رابطه با این مسئله گرد هم آمده ایم باید استانداردی برای این جامعه ی علمی بدون وابستگی ها و منافع گروهی و جمعی ایجاد شود./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.