سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داستان دستکش های بوکس از امپراتوری رم تا به امروز

ماجرای طولانی دستکش های بوکس و عمر آن و تغییرات رخ داده درجنس و ظاهر آن ها داستانی دراز دارد داستانی که آن را تا به این امروز به این شکل هدایت کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، دستکش های بوکس یکی از ارکان های اصی این ورزش هستند که حتی از امپراتوری رم تا به امروز نیز حضور داشته اند.

در دوران امپراتوری رم ،‌استفاده  از دستکش های خاص در مسابقات بوکس مرسوم بود دستکش هایی که بر روی آن سیم های محکم فولادی قرار داشت در برخی دیگر از موارد نیز دستکش هایی با چرم های محکم تر از سنگ و فولاد استفاده می شد.

رفته رفته به علت آسیب های بوجود آمده توسط جنس این دستکش ها،‌نوع دستکش به حالت چرم تغییر موقعیت داد.

مشت زن های المپیادهای باستان، دستکش چرم به دست می کردند و با واکسی از چربی حیوانات آن را می پوشاندند تا عمر بیشتری داشته باشد.

همه این تغییرات دستکش ها ادامه داشت تا اینکه بوکس به ورزش امروزی تبدیل شد.

*** درباره کیسه بوکس و محافظ دندان!

کیسه های بوکس برای تقویت مشت بوکسوران از جمله مواردی است که از گذشته های دور در این رشته وجود داشته است محافظ دندان نیز از دیگر وسایل جانبی است که در گذشته بوکس هم وجود داشته است بسیاری از لوازم جانبی در بوکس از گذشته های دور تا به امروز وجود داشته است نمونه چنین وسایلی کیسه بوکس و محافظ دندان می باشد.

کیسه های بوکس در گذشته از جنس چرم و پوشیده از دانه های نباتی و شن بوده اند و تا به امروز از جنس های مناسب با وزن متعادل ساخته شده اند که باعث تقویت مشت های مشت زنان می شوند در استفاده از کیسه بوکس فرض بر این است که این کیسه یک حریف خیالی و فرضی است.
 
محافظ های سر و دندان نیز از دیگر وسایل جانبی است که در ورزش بوکس به مراتب دیده می شود کلاه محافظ وسیله ای بود که  در رم  باستان تحت عنوان آمسفر تاید استفاده می شده و امروزه نیز در شکل های مدرن تر برای محافظت سر از ضرب دیدگی و حفظ غضروف گوش از شکستگی استفاده می شوند./مح


برچسب ها: داستان ، دستکش های ، بوکس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.