سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

ساخت بیوراکتور بازیافت ضایعات کشتارگاهی در موسسه صنعتی گوشت مشهد

مدیر موسسه صنعتی گوشت مشهد از ساخت یک دستگاه بیوراکتور تحقیقاتی- آزمایشگاهی بازیافت ضایعات کشتارگاهی توسط محققان این مرکز خبرداد.


سید مرتضی حیدری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با اعلام این خبر گفت: این راکتور که به منظور شبیه سازی و مطالعه سیستماتیک فرایند تولید بیوگاز از بازیافت ضایعات کشتارگاهی طراحی و ساخته شده از نوع خودگرمکنی است.

وی توانایی کامل پایش فرآیند بیولوژیکی را از ویژگی های این بیوراکتور دانست و ادامه داد: با استفاده از این وسیله می توان اکثر پارمترهای تاثیرگذاری بر روی فرآیند تولید و بازیافت ضایعات کشتارگاهی را با هدف بهینه سازی، مورد بررسی و مطالعه قرار داد.

حیدری افزود: این بیوراکتور دارای 3 مخزن استوانه ای داخلی، خارجی و پایه بوده و در آن به منظور آنالیز و ثبت مقادیر گازهای خروجی چون دی اکسید کربن، منو اکسید کربن، آمونیاک و اکسیژن از حسگرهای متصل به یک شبکه الکترونیکی استفاده شده است.

مدیر موسسه صنعتی گوشت مشهد ادامه داد: راکتور مورد نظر با طراحی مخازن جداگانه دارای قابلیت انعطاف کاربردی بوده و می تواند جهت مطالعه فرایند تولید بازیافت ضایعات کشتارگاهی به صورت غیر فعال، اثر فشار ناشی از ارتفاع مواد و تولید بازیافت ضایعات کشتارگاهی به صورت غیر هوازی به کار گرفته شود.

یادآوری می شود، این طرح توسط دکتر سید هادی ابراهیمی و دکتر وحیده حیدریان از محققان دانشگاه فردوسی مشهد و در آزمایشگاه بیوگاز موسسه صنعتی گوشت مشهد اجرایی شد.  /س


برچسب ها: ساخت ، بیوراکتور ، بازیافت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.