سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمدن عامل سرنوشت ساز بر آسیب های اجتماعی

تمدن با تقویت مبانی، قوانین و مقررات اسلامی ،‌پرهیز از غرب گرایی عامل سرنوشت ساز بر آسیب های اجتماعی است .

حمید رضا رحمانی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:  تمدن، رشد و شکوفایی جوامع کاربرد قوانین و مقررات اسلام،‌پرهیز از غرب گرایی ،تقویت باورهای مذهبی، تقویت فرهنگ اسلامی و ایرانی درزندگی روزمره و ..مسائل اجتماعی عامل کاهش آسیب های فردی و اجتماعی است.
وی با اشاره به تمدن غربی به عنوان الگوی مبتذل و لزوم پرهیز جوامع اسلامی از آن، افزود:  با توجه به باور غلط غرب،  تامین نیاز، مواد  اولیه، لباس، پوشاک، به عنوان کار سیاه، تفریح، میل به غریض جنسی و حیوانی ، تفریحات ناسالم، کار سفید، عوامل تقویت رشد،‌پیشرفت ، تکنولوژی و شخصیت است.
 رحمانی درا دامه با اشاره به لزوم رعایت مبانی قوانین و مقررات اسلام تاکید کرد:  اسلام،‌با تزریق حس انسان دوستی، محبت  گذشت، انفاق، تامین نیازهای عاطفی، نیازهای فردی و اجتماعی و تقویت دانش،  تقویت باورهای مذهبی، تقویت فرهنگ، آداب و سوم اسلامی در  روابط اجتماعی، حفظ تعادل در مسائل مختلف و امور زندگی زمینه را برای احیای تمدن مهیا می سازد.
 وی در پایان با تاکید بر این موضوع افزود:  در واقع توجه به تمدن غربی عامل گسترش آسیب های فردی و  اجتماعی، پرهیز از تمدن غربی و توجه به تمدن اسلامی عامل کاهش آسیب های فردی اجتماعی است./ف


برچسب ها: حمید رضا ، ساز ، آسیب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.