سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

قیام امام حسین (ع) برای احیای عدالت و رهبریت صالح بود

امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان گفت : ایستادگی امام حسین (ع) به خاطر احیای عدالت و رهبریت صالح بود و برای برقراری این دو عنصر اساسی دین اسلام در جامعه قیام كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی در مراسم پنجمین كنگره شعر عاشورایی شمال غرب ایران در اردبیل افزود : مسلمانان و پیروان سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نسبت به این دو عنصر اساسی در دین مبین اسلام با هیچ فردی مسامحه ندارند.

وی اظهار كرد كه تمام رفتار و كارهای امام حسین (ع) به شكل كامل جلوه هایی از همان موازین انسانی بین المللی در دنیای فعلی بود كه در زمان حاضر فقط نامی از آن در جهان باقیمانده است.

امام جمعه اردبیل بیان كرد : سرور آزادگان حسین بن علی (ع) می فرمود نباید هیچ انسانی برده و غلام دیگران باشد و در حقیقت این امام حسین (ع) بود كه بر اصل آزادی بیان و آزادی انسانها با سخنان و اعمال خود در كربلا صحه گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ادامه داد : جهانیان همچنین باید فضای سالم تربتی جامعه را در قیام عاشورا و بیابان كربلا جستجو كنند چراكه این امام حسین (ع) بود در آن روزگار بر این ضرورت اساسی در جامعه تاكید داشت و كردار و سخنانش باور قلبی او به این اصل را ثابت می كرد.

وی با اشاره به اینكه احیای اوامر مذهبی ؛ خواسته اهل بیت (ع) از پیروانشان است یادآوری كرد : سومین امام شیعیان هنگامی كه دید جامعه ای آرمانی و سالم كه پیغمبر گرامی اسلام (ص) آن را بنا نهاده بود توسط حكومت بنی امیه به انحراف كشیده شد برای احیای آن جامعه قیام كرد و زیربار ستم و وعده های دنیوی یزید بن معاویه نرفت.

نماینده ولی فقیه در استان هدف كلی تمام برنامه های دین مبین اسلام را به بلوغ رساندن بشر دانست و تصریح كرد كه حسین (ع) نه از روی هوا و هوس و مسایل دیگر بلكه با عقلانیت كامل به كربلا آمد تا عناصر اساسی دین یعنی عدالت ، رهبریت صالح و فضای سالم تربیتی را در جامعه بنا كند و با شهادت خود و یاران باوفایش پایه های اسلام اصیل را مستحكم سازد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به عمق و عظمت قیام عاشورا گفت : شعر سرودن برای نهضت كربلا كار هر فردی نیست و جرات و بضاعت می خواهد.

وی خاطرنشان كرد كه ارزش شعر به موضوع آن است و اشعاری كه درباره اهل بیت (ع) و به خصوص قیام عاشورا باشد به یقین باید دارای ارزش فراوان باشند.

وی از اردبیل به عنوان مهد عشق و ارادت قلبی مردم به خاندن نبوی (ع) به خصوص به شهیدان كربلا یاد و خاطرنشان كرد كه از این دیار شاعران عاشورایی برجسته ای مانند شادروانان تاج الشعرا یحیوی و منزوی برخاسته اند كه اكنون آوازه و سخن و اشعار گرانقدر و وزین آنان از مرزهای جغرافیایی این سرزمین فراتر رفته و در سایر نقاط جهان مورد استفاده علاقمندان اهل بیت (ع) قرار می گیرد/س 

برچسب ها: اردبیل ، قیام ، امام ، حسین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.