سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

پدˈ هلی کوپتر فیروزکوه معطل 200 متر آسفالت است

در صورت زیرسازی و انجام آسفالت مسیر 200 متری پد هلی کوپتر بیمارستان ˈامام خمینی (ره)ˈ، این باند پرواز بطور کامل آماده بهره برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن/  فیروزکوه به عنوان شرقی ترین شهرستان استان تهران و دورترین نقطه از پایتخت، با برخورداری از آب و هوای سرد کوهستانی، محورهای مواصلاتی طولانی، مسیرهای پرپیچ و خم روستایی، برف و کولاک شدید در فصل سرما، گردنه های برف گیر و خطرناک و عبور سالانه میلیون ها خودرو و مسافر از آن، همواره آبستن حوادث مختلف است.

در چنین شرایطی و با توجه به اینکه نزدیک ترین مجموعه بیمارستانی مجهز حداقل 150 کیلومتر از شهرستان فاصله دارد، استفاده از امداد هوایی به منظور کمک به حادثه دیدگان فوریتی، امر مهم و ضروری است.

کمبود متخصص و امکانات و تجهیزات در این بیمارستان که بارها و بارها از سوی رسانه ها و مردم مورد انتقاد قرار گرفته است، نیاز به بهره برداری هر چه سریعتر از امداد هوایی را اجتناب ناپذیر کرده است.

به این منظور با تلاش مسؤولان ذیربط با صرف هزینه ای بیش از 35 میلیون تومان، در فضایی مناسب از محوطه بیمارستان برای ساخت این باند جانمایی شده است.

در روزهای گذشته و با فرود چند باره هلی کوپتر، این باند پروازی مورد آزمایش قرار گرفت و به منظور جلوگیری از پراکنده شدن خاک، فضای اطراف آن نیز چمن کاری شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی فیروزکوه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: با توجه به نیاز مبرم شهرستان به محل فراز و فرود بالگرد، این نهاد در جهت تعامل با بیمارستان مبادرت به احداث یک دستگاه پد استاندارد کرد.

ˈمحمدجواد ولی پورˈ با بیان اینکه این مهم جزو وظایف سازمانی اداره راه و شهرسازی نیست، افزود: تمامی مراحل طراحی و ساخت این محل، توسط کارشناسان اداره راه انجام گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد، با احداث این سازه خدمات رسانی سریع به بیماران اورژانسی، کوهنوردانی که احیانا در منطقه دچار مشکل می شوند و یا هر حادثه جاده ای و سوانح غیرمترقبه ای که نیازمند انتقال فوری بیمار یا مصدوم به مراکز درمانی مجهزتر است، صورت پذیرد.

ولی پور خاطرنشان کرد: طراحی انجام این کار با احداث سازه پد در مرحله نخست شامل عملیات خاکبرداری، پی کنی، سنگ چینی، بتون ریزی، آرماتوربندی و آسفالت مقطع دایره ای شکل آن (به قطر 10 متر) انجام شد.

وی تصریح کرد: در مرحله بعد و با بهبود شرایط آب و هوایی، عملیات آسفالت راه دسترسی از محوطه ورودی بیمارستان تا سایت مذکور به طول 200 متر به انجام خواهد رسید تا خودروهای اورژانس دسترسی سریع تری به این نقطه داشته باشند.

این مقام مسؤول اذعان داشت: انجام این عملیات تاکنون 35 میلیون تومان هزینه در بر داشته است که با تکمیل عملیات زیرسازی و آسفالت راه دسترسی، به 50میلیون تومان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک پد هلی کوپتر آماده بهره داری است، اما با عنایت به بارش های شدید برف و باران در منطقه، تکمیل آسفالت راه دسترسی مذکور به ابتدای سال بعد موکول خواهد شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.