سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

صندوق حمایت از توسعه کشاورزی زنجیر مفقوده تولید است

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: تشکیل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی نقطه عطف و زنجیر مفقوده بخش کشاورزی است.

حمیدرضا خلیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: این صندوق به عنوان تنها نهاد مالی - اعتباری غیردولتی با مشارکت تولیدکنندگان و بهره برداران، چشم انداز روشنی در جهت بکارگیری ظرفیت های غیردولتی بمنظور تأمین مالی و افزایش نرخ رشد سرمایه گذاری بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه شکل گیری صندوق تخصصی محصولات کشاورزی در کشور از دو دهه گذشته صورت گرفته است گفت: تشکیل صندوق استانی در جهت حمایت از توسعه کشاورزی نیز از سال 82 با هدف تشکیل صندوق های شهرستانی اجرایی شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند افزود: تشکیل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در غالب شهرستانی جزو برنامه های سازمان جهاد کشاورزی و دغدغه های تولیدکنندگان در جهت ارائه خدمات ویژه براساس اطلاعات دقیق، ارتباط مستقیم با بخش در کوتاهترین فاصله زمانی به تولیدکنندگان بوده است.

خلیلی با اشاره به اینکه دماوند نخستین شهرستان در میان شهرستان های استان تهران است که توانسته مجوز تبدیل صندوق به بانک را کسب کند افزود: این مهم مشروط به سرمایه گذاری اولیه با حد نصاب 50 میلیارد و 600 میلیون ریال است.

وی در ادامه گفت: مبلغ 20 میلیارد و 800 میلیون ریال میزان سرمایه گذاری تولیدکنندگان و مابقی تأمین اعتبار اولیه برعهده دولت با هدف ارائه تسهیلات با بهره پایین در فاصله زمانی کوتاه به بهره برداران است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با بیان اینکه میزان تولیدات شهرستان دماوند از قبیل دامی، باغی، زنبورداری و....معادل 400 هزار تن در سال است، افزود: بنابراین تأمین سهم آورده تولیدکنندگان برای فراهم کردن سرمایه اولیه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی با توجه به میزان تولیدات شهرستان کار دشواری نیست./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.