خدابخش كرميان افزود: طرح اقدام پژوهي اين معلم با عنوان ˈبهبود توان خواندن و نوشتن دو دانش آموز كلاس اول ابتداييˈ توانست در بين آثار متعدد ارسال شده رتبه اول را در كشور كسب كند.
وي اضافه كرد: در طرح معلم پژوهنده، معلم براي بهسازي و اصلاح وضعيت نامطلوب به شيوه هاي عملي (اقدام پژوهي) اقدام مي كند تا نتيجه آن منجر به تغيير و اصلاح وضعيت گردد.
كرميان ادامه داد: ارج نهادن به تجربه هاي پژوهش و نوآوري هاي معلمان در كلاس و مدرسه و ايجاد انگيزه براي رشد و بالندگي، تقويت خودباوري در معلمان و كمك به رشد و شكوفايي استعدادهاي بالقوه آنان در حل مسايل آموزش و پرورش و فراهم ساختن زمينه هاي بهسازي و اثربخشي در فرايند آموزش و پرورش و توسعه فرهنگ پژوهش در ميان معلمان و مشاركت آنان در انجام پژوهش از جمله اهداف اجراي اين طرح است.
كرميان افزود:بر اساس سهميه تعيين شده براي استان قزوين 8 اثر اقدام پژوهي از معلمان قزوين به پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش ارسال شد كه اثر نسرين خواجه وند مقام اول كشور را كسب كرد.
ويافزود: اين معلم كه در مقطع ابتدايي شهرستان البرز فعاليت مي كند، پيش از
اين در چهاردهمين دوره طرح معلم پژوهنده نيز مقام اول كشور را كسب كرده بود. /ع