سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس خاورمیانه:

نشست 4 جانبه بيروت؛ قدمي مثبت در حل بحران سوريه است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: برگزاي نشست‌هايي از قبيل نشست 4 جانبه براي حل بحران و توقف خشونت‌ها در سوريه گام‌هاي مفيدي بوده و به خصوص نشان دهنده‌ ديپلماسي آگاهانه جمهوري اسلامي ايران در اين مسئله است.

 جعفر قنادباشی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری نشست چهارجانبه درباره بحران سوریه در بیروت گفت: این نشست که به پیشنهاد سفیر ایران در لبنان و با حضور سفرای کشورهای چین، روسیه و سوریه برگزار شد شاید موفقیت كامل و چشم گیری به‌ شمار نرود اما گامی مثبت در جهت حل و فصل مسائل سوريه تلقی می‌شود.
 
وي ادامه داد: نشست چهارجانبه كشورهاي ايران، چين، روسيه و سوريه به عنوان قدرت‌هاي تأثيرگذار در عرصه جهاني داراي اهميت فراواني است و رايزني سفراي آن‌ها در حل مسئله سوريه بدون شك موثر خواهد بود.
 
قنادباشي تصريح كرد: در برابر بحران سوريه صف بندي‌هايي ايجاد شده است كه در يك طرف مخالفان سوريه و در طرف ديگر موافقان قرار گرفته‌اند و اين نشست چهار جانبه در واقع صف‌بندي در برابر گروه مخالفان و اجلاس جديد مغرب است كه به نام دوستان سوريه(در واقع دشمنان) تشكيل جلسه داده و باعث افزايش تنش‌ها شده‌اند.  
 
اين كارشناس مسائل خاورميانه خاطر نشان کرد: برگزاي نشست‌هايي از اين قبيل براي حل بحران و توقف خشونت‌ها در سوريه گام‌هاي مفيدي بوده و به خصوص نشان دهنده‌ ديپلماسي آگاهانه جمهوري اسلامي ايران در اين مسئله است.
 
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.