سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

90درصد از فيلمهاي سينمايي اكران شده شكست خوردند / بخشي از هزينه تبليغات را دولت متحمل شود

تهيه كننده فيلم سينمايي "روئيدن در باد" گفت: 90 درصد از فيلم هاي سينمايي اكران شده در سال 91 در گيشه هاي سينمايي ناكام ماندند.

حسن امجدي مقدم ،تهيه كننده سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: پيش تر تصميم بر اين بود تا فيلم سينمايي "روئيدن در باد"، پائيز 91 اكران شود كه متاسفانه به دليل شرايط نامساعد و آشفته اكران اين فيلم فعلا اكران نمي شود.
وي افزود: "روئيدن در باد" فيلمي فرهنگي است كه شايد مخاطبان بسياري را در برنگيرد اما بايد در شرايط مناسبي اكران شود.
اين تهيه كننده سينما ادامه داد: معادلات اكران دست تهيه كنندگان نيست بلكه شوراي صنفي نمايش در اين خصوص تصميم ميگيرد. نگاهي به اكران فيلم هاي سينمايي از ابتداي سال، نشان مي‌دهد كه به جز 3 فيلم كه با استقبال عمومي پرفروش شدند، ساير فيلم هاي سينمايي در گيشه ها ناكام ماندند.

*"روئيدن در باد" در صورت مهيا شدن شرايط اكران مي شود

اين تهيه كننده افزود: نمي‌خواهيم اتفاقي كه براي ساير فيلمهاي سينمايي در اكران رخ داد براي فيلم ما هم پيش آيد. قصد داشتيم "روئيدن در باد" در پائيز اكران شود كه شرايط فراهم نشد. اما به محض مهيا شدن موقعيت اين فيلم را اكران خواهيم كرد.
وي با اشاره به وضعيت نگران كننده فروش فيلمهاي سينمايي، اظهار داشت: با نگريستن به آمار فروش فيلمهاي سينمايي و همچنين آثار ساخته شده در مي‌يابيم كه اين توليدات به مقصود نرسيده اند و اين آثار در اكران عمومي خود در جذب مخاطب ناكام ماندند.
امجدي مقدم در خصوص اينكه طي يك ماه گذشته بيشترين آثار سينمايي اكران شده است، اظهار داشت: 15 فيلم سينمايي در چند ماه گذشته اكران شد كه بيشترين تعداد فيلم در چرخه اكران بود. گرچه برخي معتقدند كه مخاطب مي تواند در اين صورت با تنوع بيشتري فيلم انتخاب كند اما  مشكل اصلي ما به هنگام اكران چندين فيلم سينمايي با هم، نبود سالن سينمايي به تعداد كافي است.

*تبليغات يك فيلم، سه برابر هزينه اكران

وي افزود: كمبود سالن هاي سينمايي مهم ترين مشكل حال حاضر است كه اين لطمه در وهله اول گريبان فيلم هاي فرهنگي را مي گيرد.
امجدي مقدم با اشاره به هزينه بالاي تبليغات براي اكران يك فيلم سينمايي تصريح كرد: اگر مي‌خواستيم اين فيلم را در پائيز اكران كنيم هزينه تبليغات براي اكران اين فيلم سه برابر هزينه اكران آن مي شد.
اين تهيه كننده با اشاره به كمك دولت در اين زمينه اظهار داشت: هزينه بالاي تبليغات و همچنين مشكلات فراوان براي اكران فيلمسازان را در اين زمينه دچار مشكل مي كند كه بايد بخشي از اين هزينه ها را دولت جبران كند.
گفتني است؛ فيلم سينمايي "روئيدن در باد" سال گذشته در سي امين جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمد و توانست نظر منتقدان بسياري را به خود جلب كند.
اين تهيه كننده در خصوص فعاليت اخير خود بيان كرد: هم اكنون سه پروژه در حال توليد دارم كه هنوز به نتيجه قطعي در خصوص‌ آنها نرسيده ام اما تلاش ميكنم تا قبل از سي و يكمين جشنواره فيلم فجر فيلم جديدم را كليد بزنم./ص
برچسب ها: سینما ، اکران ، فروش ، فیلم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.