سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

اعطای نشان استاندارد به سیب زمینی کاران اردبیل

دبیر کمیته محیط زیست و توسعه کشاورزی جهاد کشاورزی استان اردبیل از اعطای نشان استاندار به سیب زمینی کاران برتر با تولیدات کیفی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / رحیم پرنیا در بازدید از انبارهای سیب زمینی در اردبیل تصریح کرد: اعطای نشان استاندارد با هدف ترویج فرهنگ استاندارد و به منظور عرضه محصول استاندارد به بازار است.

وی با بیان اینکه سیب زمینی یک محصول استراتژیک در تولید موادغذایی است، افزود: دارا بودن نشان استاندارد می تواند زمینه ساز توسعه صادرات درون مرزی و برون مرزی این محصول شود.

دبیر کمیته محیط زیست و توسعه کشاورزی جهاد کشاورزی استان ادامه داد: اعطای نشان استاندارد از طریق آنالیز شیمیایی سیب زمینی و تائید سلامت غذایی آن انجام می شود.

پرنیا با تاکید به کیفیت سیب زمینی تولیدی استان متذکر شد: تاکنون هزار و 700 تن از این محصول گواهی استاندارد دریافت کرده است.

به گفته وی محصولات استاندارد با بسته بندی مشخص و برچسب مخصوص به بازار عرضه می شود و توسط مصرف کننده به راحتی قابل شناسایی است.

وی تاکید کرد: این مهم می تواند زمینه تشویق کشاورز به برداشت محصول کیفی را فراهم کرده و در ادامه درآمد قابل توجهی را در سایه فروش از آن وی کند/س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.