سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

کشف افزون بر 20 تن موادمخدر در سه روز توسط مرزبانان سیستان و بلوچستان

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور گفت: افزون بر 20 تن مواد مخدر هنگام ورود به مرزهای شرقی كشور در مدت سه روز و در سه عملیات جداگانه توسط مرزبانان جكیگور، سراوان و انتظامی مهرستان سیستان و بلوچستان كشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان  ، وی بیان كرد: قاچاقاچیان مسلح قصد داشتند با استفاده از تاریكی شب و غفلت ماموران به مرز كشور وارد شوند ولی از آنجایی كه مرزبانان جمهوری اسلامی ایران همیشه هوشیار و آگاه هستند، با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی از پیش تعیین شده و با برخورد برق‌‌آسا و غافلگیرانه كاروان‌های حامل 11 تن، هفت تن و حدود سه تن مواد مخدر را به محاصره درآورند.

وی ادامه داد: در این عملیاتها پس از چند ساعت‌ درگیری و وارد آمدن خسارات جانی و مالی به سوداگران مرگ افزون بر 20 تن مواد مخدر كشف و كاروان‌های قاچاقچیان منهدم شد كه برخی از اشرار و قاچاقچیان مجروح و به داخل كشور پاكستان متواری شدند لیكن به‌منظور تعقیب و دستگیری فراریان، اقدامات و هماهنگیهای قانونی با مرزبان كشور مقابل (پاكستان) به‌عمل آمده است.

سردار نوروزی كه در جمع نیروهای هنگ مرزی جكیگور و سراوان و انتظامی زابلی سخن می گفت، افزود: نیت خالص شما جان بركفان و تلاش شبانه‌روزی‌تان در زمینه انسداد مرزهای شرقی كشور باعث شد كاروان‌های مسلح مواد مخدر منهدم و سرمایه‌های آنان كه بالغ بر 20 میلیارد تومان بود یكی پس از دیگری به نابودی كشانده شود و جوانان این مرز و بوم از خطر تهدید مواد مخدر نجات یابند و در این مسیر دیگر كشورها نیز در سایه تلاش جمهوری اسلامی ایران از این امر بهره بردند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: گزارشات رسیده نشان می‌دهد قاچاقچیان مواد مخدر به دلیل تحمل خسارت زیاد و هزینه‌های سنگین در مرزهای شرقی جمهوری اسلامی ایران مسیر ترانزیت را به سمت دریا تغییر داده‌اند كه شاید از نظر آنان این مسیر به صرفه‌تر، كم‌هزینه‌تر و سودآورتر باشد.

نوروزی گفت: اقدامات انجام شده در زمینه كنترل و انسداد مرزهای جمهوری اسلامی به‌ویژه در شرق كشور، انهدام كاروانها و اعضای آنها، از بین رفتن سرمایه و تجهیزات، كشته و زخمی شدن منابع انسانی و دستگیری قاچاقچیان باعث افزایش شدید هزینه حمل و ترانزیت موادمخدر شده است.

وی افزود: بنابر اطلاعات واصله اخیراً باندهای ترانزیت موادمخدر و قاچاقچیان تصمیم گرفته اند مسیر دریایی را به عنوان ساده‌‌ترین و كم‌‌هزینه ترین راه انتخاب كنند.

وی شمار خودروهای كشف شده در درگیریهای اخیر را 14 دستگاه ذكر كرد و گفت: مقادیری سلاح و تجهیزات قاچاقچیان نیز به غنیمت گرفته شده است.

نوروزی بیان كرد: اقدام خوب و خداپسندانه شما عزیزان بازتاب بسیار مثبتی در سطح منطقه و بین‌المللی دارد و بطوریكه در ششمین اجلاس وزرای ابتكار سه جانبه كه هفته آینده در تهران برگزار می شود این اقدام برگ زرینی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر خواهد بود.

نوروزی با بیان اینكه این عملیات‌ها، حركت جدیدی در حوزه مبارزه با مواد مخدر بوده و موجب ایجاد ناامنی در آن سوی مرز شده است، تصریح كرد: دشمن به این باور رسیده كه شما با هر تاكتیك و برنامه‌ای در مقابل آنها می‌ایستید و با هدایت هر عملیاتی، توانسته‌اید به این موفقیت بزرگ در كشور دست یابید و این خدمت بزرگی به مملكت و ملت بویژه جوانان ما و حتی جامعه بین‌الملل است.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: شما، سختی‌های زیادی را از جمله درگیری با اشرار، حضور شبانه‌روزی، بیداری و... تحمل می‌كنید اما به این موضوع نیز توجه داشته باشید كه در مقابل این سختی‌ها، از سوی خداوند متعال اجر معنوی برایتان در نظر گرفته شده كه با هیچ كدام از این سختی‌ها قابل مقایسه نیست.

وی بیان داشت: ماموران مستقر در هنگ‌های مرزی، در خط مقدم مبارزه ایستاده و با كسانی كه می‌خواهند جوانان این مرز و بوم را به نابود بكشانند مبارزه بی‌امان و شبانه‌روزی می‌كنند و امیدوارم شاهد موفقیت بیشتر شما در این عرصه باشیم.

وی تاكید كرد: متجاوزان و قاچاقچیان مسلح بدانند كه به محض نزدیك شدن به مرز جمهوری اسلامی ایران با شدت عمل ماموران مرزبانی و یگان‌های تكاوری مواجه خواهند شد.

سردار نوروزی در پایان این دیدار به نمایندگی از وزیر كشور و دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر، از مجموعه نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان تقدیركرد./س
برچسب ها: کشف ، موادمخدر ، دراستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.