سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

لزوم توجه به مطالبات عمومی مخاطب در تبلیغ سایبری

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از رموز موفقیت در عرصه‌های تبلیغ جهانی در نظر گرفتن نیازها و مطالبات عمومی است.

حجت‌الاسلام اسماعیل شیخلو در گفتوگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: شرط اول ورود موفق مبلغان در فضای سایبری برای تبلیغ دینی برخورداری از مؤلفه‌های تهذیب رسانه‌ای است.

شیخلو تنوع زبانی و توجه به خواسته‌ها و نیازهای مخاطب در فضای مجازی را مهم دانست و عنوان کرد: یکی از رموز موفقیت در عرصه‌های تبلیغ جهانی در نظر گرفتن نیازها و مطالبات عمومی است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: فضای مجازی به سبب گستردگی مخاطبان در سراسر جهان زمینه‌ مناسبی برای اشاعه افکار و مفاهیم دینی است به شرط آنکه در این محیط نیز عامل به عمل باشیم و تنها به حرف و گفتار بسنده نکنیم.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که می‌فرماید ما را به عمل خود یاری کنید نه با گفتار، گفت: مجریان و متولیان که در زمینه تبلیغ دینی در فضای مجازی فعالیت دارند، باید خود مهذب باشند و از تخصص و علم کافی برخوردار شوند.

شیخلو ادامه داد: نبود معرفت و آگاهی کافی نه تنها سبب تبلیغ و ترویج معارف دینی نمی‌شود بلکه فضا را برای اشاعه خرافه و انحراف و ایجاد شبهات فراهم می‌کند و این از آفت‌های تبلیغ دینی محسوب می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه اعلام کرد: تبلیغ دین در فضای مجازی باید به دور از درگیری‌ها و اختلافات قومی و مذهبی باشد و افراد باید در زیر لوای اسلام و با هدف جهانی‌سازی دین اسلام ناب محمدی معارف و مشترکات اسلامی را انتشار و ترویج دهند.

وی با اشاره به این مهم که اسلام دین زندگی است و برای تمام ادوار برنامه‌ای روشن و صریح دارد، متذکر شد: لازمه سعادت و آسایش انسان معاصر در محیطی که از نگرانی‌ها و تشویش‌های ناشی از زندگی مادی محصور شده، روی آوردن و عمل به معارف زلال الهی است، اما نبود تطابق میان عمل و گفتارمان هر لحظه بر ناآرامی‌های ناشی از کمبود معنویت در زندگی می‌افزاید./س

برچسب ها: تبلیغ ، دانشگاه ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.