سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران/

20 هزار هکتار باغ نارنگی در انتظار چیده شدن

در 20 هزار هکتار باغ نارنگی مازندران مازندران 600 هزار تن محصول تولید شده که تاکنون مقدار زیادی از نارنگی ها هنوز چیده نشده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به افزایش30 درصدی تولید نارنگی در مازندران و پایین بودن قیمت این میوه گفت : بخش کشاورزی متولی تولید است ، به عنوان متولیان کشاورزی باید مدیریت مناسب تری بر بازار داشته باشیم . فرآیند تولید تا مصرف بر سه فرآیند بازار است که با مدیریت بهتر در بازار از اختلاف قیمت در بازار جلوگیری کرد .

عظیمی افزود : 114 هزار هکتار باغ مرکبات در استان وجود دارد که حدود 106هزار هکتار باغات مازندران بارو هستند .

به گفته وی امسال یک میلیون و850 تن مرکبات در استان تولید شد .

ریس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت :غالب تولیدات میوه های درجه یک هستند طبیعی است این میوه برای کنسانتره به صرفه نیست .

عظیمی البته به کیفیت کم و قدیمی بودن باغ نارنگی اشاره کرد و ماندگاری کم ،نبود صنعت بسته بندی و بازاریابی مناسب ،حضور دلالان و واسطه ها را از عوامل های اساسی کاهش قیمت در سر باغ و افزایش قیمت در بازار عرضه دانست .

وی به اجرای آبیاری تحت فشار اشاره کرد ، افزود: با اجرای این طرح هزینه کارگری کاهش، راندمان آبیاری تا80 درصد افزایش و تسهیلات بلاعوض هکتاری 35 میلیون ریال اختصاص می یابد ./ب

برچسب ها: نارنگی ، انتظار ، چیده شدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.