سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

ایجاد پردیس بین المللی دانشگاهی در ساوه

استاندار از ایجاد پردیس بین المللی دانشگاهی در منطقه ویژه اقتصادی ساوه خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، شعبانی فرد به وجود خلاء عمده درخصوص تحصیلات تکمیلی و بویژه مقطع کارشناسی ارشد در برخی دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: باید تعداد جذب در این حوزه افزایش پیدا کرده و بستر جذب دانشجویان ارشد در دانشگاه‌های استان فراهم شود.
وی مقطع کارشناسی ارشد را پایه فعالیت های پژوهشی دانست و افزود: قبل از پرداختن به مقطع دکترا و هزینه کردن منابع و امکانات برای آن باید نسبت به تقویت مقطع ارشد اقدام شود تا از اینطریق فاصله میان دو مقطع کارشناسی و دکترا پر شود.
شعبانی فرد پیشنهاد ارائه رشته شیمی هسته‌ای را در دانشگاه صنعتی تفرش مطرح کرد و گفت: با توجه به توانمندی‌هایی که در این حوزه در دانشگاه تفرش وجود دارد می تواند درخصوص جذب دانشجو در این رشته اقدام کند.
وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و رشد آنها در استان اشاره کرد و درخصوص برقراری ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه گفت: 21 شهرک صنعتی در استان داریم که دانشگاه ها می توانند در این شهرک ها دفاتر ارتباط با صنعت ایجاد کرده و با ورود به این شهرک ها زیرساخت ها و زمینه های لازم برای برقراری ارتباطات گسترده تر را فراهم کنند.
شعبانی فرد در ادامه از تعریف پردیس دانشگاهی بین المللی در منطقه ویژه اقتصادی ساوه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: همه امکانات را فراهم خواهیم کرد تا دانشجویان ما به جای رفتن به دانشگاه های دیگر کشورها در این پردیس دانشگاهی به تحصیل بپردازند.
وی نزدیکی این منطقه ویژه اقتصادی به تهران، آماده بودن زیرساخت ها در این منطقه، وجود بزرگراه در نزدیکی آن و بسیاری از امتیازات موجود در این منطقه را از مزایایی عنوان کرد که ایجاد پردیس یاد شده را در منطقه اقتصادی ساوه میسر می‌کند./س

برچسب ها: پردیس ، دانشگاهی ، ساوه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.