سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت سران اروپا با بازگشت برلوسکوني به عرصه سياست ايتاليا

سران کشورهای اروپایی بدون هیچ تردیدی با بازگشت برلوسکونی به صحنه سیاسی و کناره گیری ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا مخالفند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، شبکه پنج تلویزیون فرانسه گزارش داد: رهبران کشورهای اروپایی از جناح راست گرفته تا چپ بدون هیچ تردید مخالف بازگشت برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا به قدرت هستند. آنها همچنان خواستار ادامه نخست وزیری ماریو مونتی هستند. گزارشگر این شبکه گفت: «همه رهبران اروپایی طرفدار ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا هستند. از زمانی که او از استعفای قریب الوقوع خود خبر داد، همه رهبران کشورهای اروپایی از جناح های چپ و راست، از مونتی حمایت کردند.» 
فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در حمایت از مونتی گفت: «او مردی است که به شکوفایی ایتالیا کمک کرد. او در اجلاس سران اروپایی در ماه ژوئن نقش تعیین کننده ای ایفا کرد. او کسی است که به ایتالیا عزت و احترام بخشید.» 
گزارشگر افزود: «برلوسکونی پنجشنبه در گردهمایی حزب مردمی اروپا که در بروکسل برگزار شد، شرکت کرد. حزب مردمی اروپا ماریو مونتی را نیز به این گردهمایی دعوت کرد؛ درحالی که مونتی عضو این حزب نیست. مونتی در این گردهمایی از حمایت حزب مردمی اروپا برخوردار شد.» 
نخست وزیر ایتالیا گفت: «رئیس حزب مردمی اروپا در این گردهمایی حمایت خود را از دولت ایتالیا اعلام کرد و کلمات بسیار دلنشینی از نقش من به عنوان رئیس این دولت سخن به میان آورد.» گزارشگر افزود: «برلوسکونی در واکنش به موضعگیری حزب مردمی اروپا با لبخند معروفش بازگشت به عرصه سیاسی، را با تردید مواجه کرد. به رغم عقب نشینی برلوسکونی از اظهارات قبلی خود در مورد بازگشت به عرصه های سیاسی، برخی بر این باورند که او همچنان قصد بازگشت به صحنه سیاست را دارد و نظر خود را عوض نکرده است. یک گام به جلو و یک گام به عقب، بازی است که به نظر می رسد برلوسکونی به خوبی با آن آشناست.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.