سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

قدمت 700 ساله حوزه علمیه زهان

امام‌جمعه بیرجند گفت: حوزه علمیه بخش زهان شهرستان زیرکوه دارای 700 سال قدمت است.

 

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی در جمع مردم و مسئولان شهرستان بیرجند اظهار کرد: طی بازدیدی که از منطقه زلزله زهان داشتم وضعیت خدمت‌رسانی و امدادرسانی به مردم زلزله‌زده بسیار خوب ارزیابی شد.

وی ادامه داد: تمامی مدیران و مسئولان خراسان جنوبی در راستای کمک به حادثه‌دیدگان زلزله زهان در ساعات اولیه وقوع زلزله در منطقه حاضر شدند و آرامش را در بین مردم زلزله‌زده حاکم کردند و در حقیقت فلسفه وجوی خود که همان خدمت به مردم است را نشان دادند.

امام‌جمعه بیرجند یادآور شد: صبح نخستین روز زلزله مسئولان سازمان‌ها و مدیران کشوری برای بررسی وضعیت زلزله‌زدگان زهان وارد منطقه شدند و اوضاع را از نزدیک مورد ارزیابی قرار دادند.

رضایی بیرجندی ضمن تشکر از تمامی مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در راستای کمک و رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان زلزله زهان تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم صبوری کنند تا مسئولان به تدریج مشکلات آنها را حل کنند.

وی افزود: یکی از شاخص‌های معنوی و مذهبی بخش زهان حوزه علمیه این بخش است که قدمتی 700 ساله دارد و علما و شخصیت‌های دینی بزرگی از این منطقه به پا خاستند.

امام‌جمعه بیرجند اظهار کرد: خراسان جنوبی دارای مردمانی مومن، ولایت‌مدار و متدین است و وجود حوزه‌های علمیه با قدمت، مساجد و اماکن مذهبی تاریخی و قدیمی و فرهنگ غنی مردم استان گواه این مطلب است.

رضایی بیرجندی گفت: وجود حوزه‌های علمیه قدیمی به عنوان گنج معنوی و دینی این استان به شمار می‌رود که مردم باید از این گنج‌ها برای متعالی شدن نهایت استفاده را ببرند./س

برچسب ها: قدمت ، حوزه ، علمیه ، زهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.