سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو بالی که هماهنگ نبودند

سال ها بود که دوبال اصلی پرواز ملت ایران، هماهنگ نبودند؛ نه فقط هماهنگ نبودند بلکه اصلاً اعتقادی به همکاری و همفکری نداشتند؛ یکی دیگری را متحجر و بی سواد میخواند و دیگری آن یک را غرب زده و بی دین!

به گزارش مجله شبانه  باشگاه خبرنگاران، وبلاگ ولایت فقیه در جدیدترین نوشته خود آورده است:

سال ها بود که دوبال اصلی پرواز ملت ایران، هماهنگ نبودند؛ نه فقط هماهنگ نبودند بلکه اصلاً اعتقادی به همکاری و همفکری نداشتند؛ یکی دیگری را متحجر و بی سواد میخواند و دیگری آن یک را غرب زده و بی دین! و در چنین شرایطی این پرنده هرچه تقلا میکرد به جایی نمی رسید! در این میان، بیشترین نفع به دشمنان می رسید؛ چراکه مهار و شکار پرنده ی بیمار، زحمت زیادی نداشت و آنان می توانستند با خیال راحت، به استثمار ملت ایران بپردازند.

این داستان غم انگیز ادامه داشت تا اینکه نوای نافذ ولی فقیه زمان، طنین انداز شد: «طلاب علوم دینی و دانشجویان با هم روابط دوستانه و فعالانه داشته باشند و برای به دست آمدن استقلال و آزادی و خلع ید غاصبان از حقوق ملت در تمام ابعادش، به سایر طبقات بپیوندند.»1

وحدت

و همگان دیدند که در روزهای حساس انقلاب، دفاع مقدس و تا به امروز، هرجا این دو نهاد بی بدیل، به همکاری و هماهنگی رو آوردند نتیجه اش پیشرفت ایران عزیز و خفت دشمنان ذلیل بود. نمونه ای از عصبانیت دشمنان بخاطر «وحدت حوزه و دانشگاه» در روز 27 آذر 1358 و در دانشکده ی الهیات دانشگاه تهران، بروز کرد و شهید آیت الله دکتر مفتح را که در این مسیر، فعالیت می کرد به گلوله بست. این روز که به همین مناسبت به «روز وحدت حوزه و دانشگاه» نامگذاری شده فرصتی است برای بازخوانی معنای این وحدت.

«وحدت حوزه و دانشگاه» یعنی : «طلاب جوان و عزیز و زحمتكش و قانع و مؤمن در حوزه‌هاى علمیه و نیز دانشجویان عزیز، این جوانان، این فرزندان و جگرگوشه‌هاى ملت، این بهترین و پاك ترین عناصر جامعه‌ى ما در دانشگاهها، باید در خط اسلام و در جهت عظمت كشور...و بیدار كردن ملت هاى عالم، درس بخوانند و كار و تلاش كنند، تا مطمئن بشوند كه فرداى ایران اسلامى، به مراتب از امروز بهتر خواهد بود...این، هدف وحدت حوزه و دانشگاه است.»2

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1- صحیفه امام ج 2، ص 142

2- بیانات مقام معظم رهبری در جمع كثیری از طلاب و دانشجویان (28 آذر 1369)
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.