سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت مردم در ساماندهی فضای فرهنگی کشور ستودنی است

توزیع بهینه آثار فرهنگی هنری به شکل منطقی می تواند تائثیر مهمی در توسعه فرهنگ مصرف در کشور داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،‌ سعید جابری انصاری دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی، هنری شب گذشته در حاشیه بازدید از خط تولید الواح فشرده در شهرک ایوانکی گفت: با بیان این مطلب افزود بحمدا... اهتمام مردم فرهنگ دوست کشورمان در ساماندهی فضای فرهنگی ستودنی است.
وی ضمن قدردانی از تماس های مردمی از سراسر کشور با شماره تلفن 42991 اظهار داشت: طی گزارشات واصله به ستاد حمایت و صیانت با هماهنگی بعمل آمده با مسئولان ذی ربط از خط تولید مجموعه ای با عنوان کارخانه تکثیر  الواح فشرده در جاده گرمسار (شهرک صنعتی ایوانکی) بازدیدی بعمل آمد که مشخص شد  محل اشاره شده  فاقد از مجوز مرکز توسعه  فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین از  وزارت صنایع و معادن می باشد.
ضمن استعلام از رئیس اتحادیه الواح فشرده مشخص گردید مرکز فوق بدون دریافت مجوز و عدم عضویت در  آن اتحادیه بوده و اقدام به تولید و تکثیر بازی های رایانه ای و نرم افزار و فیلم می نماید.
وی همچنین از شناسایی یک انبار با حجم عظیم الواح فشرده فرهنگی متعلق به یک شرکت توزیع کننده  در این شهرک صنعتی خبر داد و اعلام نمود: پس از کسب استعلام از موسسه ویدیو رسانه مشخص گردید شرکت مذکور  با توجه به عدم فعالیت در عرصه محصولات فرهنگی –هنری فاقد صلاحیت فعالیت در این زمینه می باشد.
البته صاحبان آثار اشاره شده نیز بر عدم فعالیت اذعان وخود را تابع مقررات ارشاد در زمینه توزیع این محصولات که عمدتا در حوزه کودکان است دانستند و البته عمده این محصولات دارای مجوز از وزارت ارشاد می باشد.
جابری انصاری با تاکید بر ایحاد فضای امن سرمایه گذاری در فضای فرهنگی کشور اذعان داشت: توزیع بهینه آثار فرهنگی هنری به شکل منطقی می تواند تائثیر مهمی در توسعه فرهنگ مصرف در کشور داشته باشد. به هر صورت بازار باید دارای ثبات منطقی و منظمی باشد تا صدمه ای به فعالان این حوزه وارد نیاید.
 وی در پایان نیز خاطرنشان کرد: این ستاد از هیچ تلاشی در  رشد و پیشرفت حوزه تولید و توزیع محصولات فرهنگی فرو گذار نخواهد بود و تلاش خواهیم نمود با حمایت های همه دلسوزان فرهنگی کشور بخصوص وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی اتحادیه عرضه کنندگان محصولات فرهنگی در کشور  را ایجاد نماییم تاتناسب فعالیت صنوف مرتبط حوزه فرهنگ و نهاد های مسئول این امر در حوزه دولت برای ارایه خدمات بهتر و تخصصی شده فعالیت ها و نظارت جامع تر انجام شود
وی همچنین ضمن قدر دانی از تلاش های سربازان گمنام امام زمان در دستگیری 28 نفر از عوامل اخلال گر در حوزه فرهنگی کشور، این حرکت را نشانه بیداری _ دلسوزی و ولایتمداری محض این عزیزان در دفاع از ارزشها و کیان حوزه های  فرهنگ متعالی و اسلام و ایران دانست./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.